Comunicació (Premsa, Web i Món Jurídic) | Servei d'Ocupació i Orientació Professional - SOOP - Borsa de Treball i Emprenedoria | Servei d'Ocupació i Orientació Professional - Borsa de Treball | Formació ICAB | Notes de Premsa

NOTA DE PREMSA: L'ICAB i el Departament d’Empresa i Treball promouen el coneixement del mecanisme de la Segona Oportunitat

El Servei d’Ocupació i Orientació Professional (SOOP - Advocacia-Emprenedora) del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona, amb el suport del Departament d’Empresa i Treball de la Generalitat, ha organitzat per al 30 de setembre de 2022, de 10 a 12h, la sessió informativa grupal “Llei de Segones Oportunitats, com gestionar els processos de canvi”.  Aquesta activitat formativa està adreçada a persones emprenedores, despatxos i empreses.

Thu Sep 29 00:00:00 CEST 2022

El mecanisme de la Segona Oportunitat és un eina que inclou l’ordenament jurídic (introduïda per la Llei 25/15 de 28 de juliol, de mecanisme de Segona Oportunitat) per donar resposta als problemes de sobreendeutament per part de la persona deutora de bona fe, amb la finalitat que pugui arribar a un acord extrajudicial amb els creditors i que, en cas que no sigui possible, prèvia liquidació del seu patrimoni, es cancel·lin els deutes.

Des del Servei d’Ocupació i Orientació Professional (SOOP - Advocacia-Emprenedora) de l'ICAB es vol contribuir a donar a conèixer el mecanisme de la Segona Oportunitat i a facilitar les  competències transversals i/o soft skills necessàries per afrontar situacions adverses a través del coaching, per això s’ha dissenyat una sessió formativa que inclou aquests dos àmbits.

La jornada s’iniciarà amb una sessió informativa on s’exposarà el funcionament d’aquest mecanisme jurídic fent èmfasi en els requisits relatius per a poder-s’hi acollir, així com les fases i com i davant de qui es pot sol·licitar aquest recurs. A través del format workshop (30 minuts de teoria i 30 minuts de pràctica) s’abordaran les competències transversals que ajudin a superar les dificultats que comporta aquest procés.

Impartirà aquesta sessió formativa Yvonne Pavía Lalauze, advocada, administradora concursal, diputada i tresorera de la Junta de Govern de l’ICAB; Berta Santos, advocada i coach especialitzada en el sector jurídic i Borja Pardo Ibáñez, advocat i Llicenciat en Periodisme, Administrador Concursal, expert en la Llei de Segones Oportunitats.

L'Observatori de la Insolvència Personal ICAB

El Col·legi de l’Advocacia de Barcelona va posar en marxa el passat mes de novembre l'Observatori de la Insolvència Personal, un instrument adscrit a la Comissió de Normativa de la Institució, que té com a principal objectiu aportar dades que ajudin a la presa de decisions del legislador i que permetin un major coneixement de les situacions d’insolvència i del mecanisme de la Segona Oportunitat.

Precisament, en el darrer anàlisi realitzat a principis del mes de juny del 2022,  l'Observatori de la Insolvència Personal va constatar que els procediments de Segona Oportunitat van seguir a l’alça durant el primer trimestre de l'any 2022, fet que confirma la utilitat d’aquest mecanisme.