Torn d'Ofici i Assistència al Detingut | Torn d’Ofici i Assistència a la Persona Detinguda - Ciutat de la Justícia

TORN D'OFICI | Vies de presentació de les sol·licituds d’autoritzacions de residència davant de l’Oficina d’Estrangeria

Us traslladem informació sobre les diferents vies de presentació de les sol·licituds d’autoritzacions de residència davant de l’Oficina d’Estrangeria, proporcionada per la mateixa Oficina d’Estrangeria i pel Registre del carrer Bergara.

Tue Feb 06 16:39:00 CET 2024

No es tracta de nova informació, sinó d’un extracte de la guia que l’Oficina d’Estrangeria de Barcelona va publicar el passat octubre de 2022.

Des del 31 d’octubre de 2022, en base la Disposició Addicional Tercera del Reglament d’Estrangeria, NO es pot presentar cap sol·licitud d’autorització de residència (ni inicial ni renovacions) per les següents vies:

• Les Oficines d’assistència en matèria de registres  (com la del c/ Bergara).
  • Les Oficines de Correus (ORVE).
  • El Registre electrònic de la AGE (Registro Electrónico General de la Administración General del Estado / RedSara).

Totes les sol·licituds que entrin per aquestes vies no s’admetran a tràmit.

Les vies de presentació són les següents:

• Sol·licituds d'autoritzacions d'Estrangeria i Aportació de documentació.
          • Tipus de consulta: CONSULTES SOBRE CITA PRÈVIA.
          • Assumpte: CITA RENOVACIÓ.
          • Comentari: dades personals del titular de la sol·licitud, i el tipus d'autorització de residència que teniu, la data de caducitat del document, i el tipus de sol·licitud que voleu presentar, o bé una renovació, o bé una modificació a un altre tipus d’autorització del règim general d’estrangeria.
      • Per a grups familiars, escriviu el nom, número de NIE, i data de caducitat de totes les persones per les que vulgui presentar una sol·licitud.
      • Important: El dia de la cita ha de ser entre els 60 dies previs a la caducitat de la targeta de residència i els 90 dies posteriors. Si no es pot aconseguir cita durant aquest interval de temps és necessari realitzar el tràmit de forma telemàtica per la plataforma MERCURIO.

Podeu trobar més informació de cada tràmit al següent enllaç:

Aprofitem per fer-vos arribar la guia de l’Oficina de Estrangeria de Barcelona, on hi podeu trobar els diferents tràmits i la seva forma de presentació (aquí adjunta).

Per exemple, per tràmits:

• Renovar l’autorització de residència temporal i treball per compte d’altri (tràmit 17), la guia et remet a nota 4 (pàg. 11), la qual indica les opcions per presentar la sol·licitud a través de la plataforma Mercurio o demanant cita al correu citabarcelona@correo.gob.es
  • Sol·licitar una autorització de residència per circumstàncies excepcionals per arrelament social, familiar, laboral (núm. 35, 36 i 37) o per a la formació i en general sol·licituds inicials en el règim general: amb certificat electrònic a través de la plataforma Mercurio o demanant cita al correu citabarcelona@correo.gob.es
  • Sol·licitar o renovar una targeta familiar de comunitari (núm. 102 i 104): amb certificat electrònic a través de la plataforma Mercurio o demanant cita al correu citabarcelona@correo.gob.es
  • Sol·licitar una modificació de la situació de residència per circumstàncies excepcionals a la situació de residència i treball per compte d’altri/propi (núm. 70 i 71): presentar davant de la Generalitat de Catalunya.
    • Es pot presentar amb signatura digital mitjançant la Petició genèrica de la Seu electrònica de la Generalitat, presencialment en qualsevol registre administratiu, o bé concertant cita prèvia, davant les oficines habilitades de la Generalitat de Catalunya, personalment o per mitjà d’un representant degudament acreditat. Per a més informació,  consulteu l’apartat com i on presentar la sol·licitud.