Grup de l'Advocacia Jove (GAJ Barcelona) | SolidarICAB

SOLIDARICAB: Projecte d’Artteràpia per nens i adolescents hospitalitzats amb càncer, amb malalties greus cròniques i pal·liatius (Hospital de Sant Pau)

Aquest projecte està destinat a ser implementat al Servei de Pediatria i de pediatria oncològica del Hospital de la Santa Creu i Sant Pau (HSCP).
Thu Jul 18 00:00:00 CEST 2019

El desig de l'Hospital de la Santa Creu i Sant Pau és posar en marxa un projecte d'acompanyament a través de l'Artteràpia,  per als nens amb malalties greus cròniques, amb malalties onco-hematològiques i en estat pal·liatiu.

L'Artteràpia ofereix un acompanyament de forma càlida, propera i profunda i amb objectius terapèutics als nens i als adolescents malalts a través de la utilització dels diferents llenguatges artístics (arts plàstiques, escriptura / narració / contes, música, expressió corporal, dramatització amb titelles, etc.) per tal de millorar la seva qualitat de vida en els moments difícils de tractament i recuperació, a la vegada que potenciar un creixement personal, un autoconeixement i una millor gestió emocional, entre d'altres.

Paral·lelament a la intervenció d'Artteràpia es realitzaria un projecte d'investigació per estudiar amb evidència científica sobre els beneficis d'aquest tipus d'intervenció terapèutica.

La psicòloga Artterapeuta treballarà 3 tardes a la setmana de 16h a 20h. Per tant, podrà atendre aproximadament a 4 pacients cada tarda i un total de 12 pacients a la setmana. Un total aproximat de 48 sessions d'artteràpia al mes, en les que es poden atendre a diferents nens o als mateixos que segueixen ingressats des de fa temps a l'hospital, en funció de les necessitats d'aquests i de com el propi equip de suport emocional (psiconcòloga, metges, infermeres, etc.) valorin i creen adequat.

Contacte: Núria Mompín Bustos nmompin@gmail.com