Torn d'Ofici i Assistència al Detingut | Comunicació (Premsa, Web i Món Jurídic) | Titulars

Reunió de l’ICAB amb portaveus del manifest 'Reivindicacions urgents del Torn d'Ofici - Catalunya'

Aquest dilluns, 17 d’abril de 2023, el degà del Col·legi, Jesús M. Sánchez, la presidenta de l’Advocacia Catalana, Encarna Orduna, i el diputat de la Junta de Govern Carles Garcia Roqueta s’han reunit amb persones col·legiades a l'ICAB que són portaveus del manifest 'Reivindicacions urgents del Torn d'Ofici - Catalunya' per tractar la necessitat de millorar les condicions de l'advocacia que també exerceix en el Torn d'Ofici i Justícia Gratuïta.

Mon Apr 17 18:00:00 CEST 2023

L'ICAB comparteix el gruix de les reivindicacions d'aquest col·lectiu en els vessants econòmic, conciliació, reducció de càrrega burocràtica i sensibilització del rol vital de l'Advocacia d'Ofici. Cal progressar en la garantia del dret de defensa de les persones més vulnerables.

En la trobada, també s'han abordat els avenços aconseguits en la matèria -molt especialment a Catalunya- gràcies a la tasca i reivindicacions de l'advocacia institucional i la seva interlocució permanent amb les Administracions Públiques.

Des de l’ICAB recordem a tota l'advocacia que exerceix en el Torn d'Ofici que el proper dilluns 24 d'abril de 2023 (18h, Seu Col·legial i ZOOM) se celebrarà un fòrum de debat, en format presencial i on-line, organitzat per la Comissió del Torn d'Ofici i Assistència a la Persona Detinguda i l’Institut I+DRET.

A través d’aquest acte es vol explicar des de l’ICAB els avenços que s’han aconseguit els darrers anys en aquesta matèria gràcies a les reivindicacions passades i presents de l’advocacia institucional. I, alhora, obtenir informació i opinions de les persones col·legiades que també exerceixen en el Torn d’Ofici per tal de dotar de propostes tècniques viables i necessàries per al Pacte d’Estat per millorar la Justícia Gratuïta i el Torn d’Ofici que s’ha instat des del Consejo General de la Abogacía Española.

Us podeu inscriure a l’acte REIVINDIQUEM EL TORN D'OFICI: Fòrum de debat. Present i Futur del Torn d'Ofici a través del següent enllaç.

Reivindiquem el Torn i la Justícia Gratuïta!