Torn d'Ofici i Assistència al Detingut | Torn d’Ofici i Assistència a la Persona Detinguda - Ciutat de la Justícia | Titulars

Publicat el conveni de prestació del Servei de Justícia Gratüita per l’any 2023

Des d’aquest passat 1 de gener ha entrat en vigor el nou conveni de col·laboració entre el Consell de l’Advocacia de Catalunya i el Departament de Justícia, Drets i Memòria per a l’establiment del marc d’actuació en matèria de prestació d’assistència  jurídica gratuïta durant l’any 2023.

Wed Jan 04 12:15:44 CET 2023

Les principals novetats i característiques que s’incorporen en el nou conveni són:

• Els mòduls d’indemnització econòmica de les actuacions professionals per a l’any 2023 s’augmenten de forma lineal en un 2,5.

• Nova garantia de cobrament de les actuacions que es deriven de designacions judicials de detinguts, presos o investigats en un procés penal, encara que no es pugui tramitar la petició de justícia gratuïta per insuficiència de documentació.

• Nova garantia de cobrament de les actuacions derivades de l’assistència a les víctimes de violència masclista en seu policial o jutjat de guàrdia, encara que posteriorment no es reconegui el dret a la justícia gratuïta de la persona atesa. Això s’aplicarà tant en els casos de denegació com en aquelles situacions en què finalment la víctima no la sol·licita.
  • Creació del nou mòdul de Mediació en els procediments de família per compensar la participació de l’advocat/da designat/da quan el seu client/a vulgui fer ús de la mediació. Aquest mòdul és compatible amb el cobrament del mòdul de Família de mutu acord.

• Increment de les quantitats destinades a gestió col·legial, que passa a 17 euros per expedient d’assistència jurídica gratuïta tramitat pels Col·legis de l’Advocacia.