Comunicació (Premsa, Web i Món Jurídic) | Notes de Premsa

NOTA DE PREMSA: L'ICAB i Barcelona Tech City signen un conveni per promoure el coneixement del dret digital entre la ciutadania i la Carta #BarcelonaDigitalRights

Arran d'aquest acord, les dues institucions organitzaran actes (conferències, seminaris, congressos) en col·laboració mútua que tinguin com a finalitat la difusió de matèries relacionades amb la transformació digital.
Thu May 30 00:00:00 CEST 2019

Barcelona, 30 de maig de 2019. La degana del Col·legi de l'Advocacia de Barcelona, Mª Eugènia Gay, i Miquel Martí, CEO de l'associació Barcelona Tech City, han signat un conveni de col·laboració per tal de promoure a la ciutadania, en general, i a l'advocacia, en particular, un major coneixement del dret de les noves tecnologies, de la transformació digital i de la protecció de dades personals.

En aquest sentit, cal destacar que les dues entitats col·laboraran per donar impuls i internacionalització al projecte de la 'Carta de Barcelona pels drets de la ciutadania en l'Era Digital' (#BarcelonaDigitalRights) http://digitalrightsbarcelona.org/). Es tracta d'un projecte transversal i de caràcter internacional impulsat per la degana Mª Eugènia Gay, que s'ha materialitzat gràcies al treball de la Comissió de Transformació digital de l'ICAB i de nombrosos 'project partners'. Aquesta iniciativa té com a finalitat disposar d'un text normatiu que defensi tots els drets digitals de la ciutadania, ja que l'avanç tecnològic és imparable i alguns dels canvis que aquest ha posat de manifest ha comportat nous perills per a les persones que cal preservar, especialment en àmbits tan essencials com el dret a la intimitat, la privacitat o el dret a l'honor.

Barcelona Tech City
Creada per emprenedors d'èxit, Barcelona Tech City és una associació privada sense ànim de lucre que representa a més de 800 empreses dels sectors digital i tecnològic amb base a Barcelona, col·laborant amb els diferents agents que formen part de l'ecosistema: emprenedors, startups, pimes, corporacions, universitats, escoles de negoci, organitzacions públiques i privades, signatures de consultoria i inversors. Els principals objectius són consolidar la ciutat com a hub tecnològic internacional i potenciar la innovació entre els diferents agents que componen l'ecosistema emprenedor de Barcelona. L'Associació va posar en marxa el 2016 el projecte Pier01, per tal d'esdevenir un espai tecnològic de referència a Europa. Com a part de la seva estratègia de creació d'un campus urbà tecnològic, recentment ha inaugurat el Pier03, que compta amb un hub especialitzat en Blockchain, entre d'altres.

ICAB
El Col·legi de l'Advocacia de Barcelona és una corporació de dret públic, de caràcter professional, amb personalitat jurídica pròpia, que actualment agrupa més de 25.000 persones col·legiades, que té com a funcions, entre d'altres, l'ordenació de l'exercici de la professió de l'advocacia, la defensa dels interessos professionals dels col·legiats i col·legiades així com vetllar pel dret de defensa de la ciutadania.