Comissió d'Advocats/des Mediadors/des | Centre ADR - ICAB (Centre per a la Resolució Alternativa de Conflictes) | Comunicació (Premsa, Web i Món Jurídic) | Notes de Premsa

NOTA DE PREMSA: L'ICAB commemora el ‘Dia Europeu de la Mediació’ amb la celebració  de la 'Jornada Europea: Mediació i convivència social'

Tindrà lloc demà dijous, 20 de gener, de 16 a 18h, i es podrà seguir de forma telemàtica

Wed Jan 19 18:13:27 CET 2022

Barcelona, 19 de gener de 2022. El Centre ADR del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona, la Comissió de Mediació de l’ICAB i el Grup Europeu de Magistrats per a la Mediació (GEMME ) organitzen la “Jornada Europea de Mediació 2022: Mediació i convivència Social”, que tindrà lloc aquest dijous, 20 de gener, de 16 a 18h de forma telemàtica.  D’aquesta manera des de l’ICAB es vol commemorar el ‘Dia Europeu de la Mediació’, que se celebra cada 21 de gener.

La Jornada s’iniciarà amb una primera taula de presentació que servirà per abordar l’ús a Europa de la Mediació; un sistema alternatiu de resolució de conflictes que permet a les parts, assessorades pels seus advocats i advocades, i ajudades per un facilitador -que és un tercer neutral (mediador o mediadora)- arribar per elles mateixes a un acord.  Aquesta sessió comptarà amb la participació de Carles Garcia Roqueta, advocat, mediador i diputat de l'ICAB responsable del Departament ADR, de Mediació, d’altres mètodes de resolució de conflictes i del Centre ADR de Col·legi; de Carme Guil, magistrada de l’Audiència Provincial de Barcelona secció 3a i vicepresidenta de GEMME; i de Rocío Ortega Atienza, jutgessa del Jutjat de 1a Instància núm. 20 de Barcelona.

A continuació, la segona taula tindrà com a objectiu donar a conèixer com funciona la mediació visualitzant el seu funcionament i la seva idoneïtat, per constituir un recurs eficaç de resolució de controvèrsies en diferents àmbits del dret.

En aquesta sessió es farà una representació d’una sessió inicial de mediació en l'àmbit  comunitari,  a través d’un conflicte de veïnatge, que permetrà comprovar, de manera pràctica, com la mediació és una eina que pot afavorir la convivència social

Participaran en aquesta pràctica Rafa Llinàs, psicòleg, mediador i cap del Servei de Mediació de l'Ajuntament de Sant Adrià de Besòs, Marta Méndez Pichot, advocada i mediadora, membre de la Comissió d’Advocats i Advocades Mediadors i Mediadores de l’ICAB, Gloria Altube i Eva Gonzalez-Nebreda, advocades, mediadores i exalumnes del Màster de Mediació ICAB edició 2020-2021.

Aquesta jornada s’emmarca dins l’objectiu del Centre ADR de l’ICAB per a tot aquest 2022 de fomentar la cultura del Diàleg com a primer pas essencial per resoldre un conflicte i afavorir l’equilibri entre les parts per ajudar a resoldre controvèrsies, especialment, de col·lectius vulnerables. Precisament per respondre a aquesta fita està prevista la celebració els dies 20, 21 i 22 d’abril del Congrés de Mediació ICAB amb el lema “Diàleg i equilibri front a la vulnerabilitat”.

L’ICAB i la Mediació

El Col·legi de l’Advocacia de Barcelona, a través del Centre ADR i de la Comissió de Mediació, promou de forma decidida i ferma l'ús de la mediació, ja que l'empatia, entesa com la facultat de posar-se al lloc de l'altra persona per buscar una entesa recíproca, és consubstancial a l’exercici professional i  des del punt de vista deontològic els i les advocades han de prioritzar sempre la via consensual.