Torn d'Ofici i Assistència al Detingut | Comunicació (Premsa, Web i Món Jurídic) | Torn d’Ofici i Assistència a la Persona Detinguda - Ciutat de la Justícia | Notes de Premsa

NOTA DE PREMSA: L’ICAB celebra els pròxims dies 18 i 19 de març el III Congrés de l’Advocacia d’Ofici

• El Congrés pretén posar en valor l’Advocacia d’Ofici i analitzar algunes de les principals qüestions que afecten l’exercici en el marc d’aquest àmbit com són: «les eines processals de l’advocacia davant els desnonaments o llançaments», els «efectes de la pandèmia en la jurisdicció social», la «Llei 17/2020 per a l’eradicació de la violència masclista», «els jutjats de família i de Violència sobre la Dona», les «assistències en comissaria i el sistema de videoconferència», les «qüestions reiterades en les guàrdies penals i la necessitat de pactar un protocol amb els jutjats», entre d’altres.
Fri Mar 12 13:19:29 CET 2021
  • El Congrés comptarà amb les intervencions de més de 40 persones del món de la judicatura -jutges  i jutgesses, magistrats i magistrades, fiscals, advocats i advocades- així com periodistes i representants de diferents cossos policials.
  • Les persones inscrites en el Congrés podran seguir les 11 taules en què s’estructura de forma telemàtica

Barcelona, 12 de març de 2021. El Col·legi de l’Advocacia de Barcelona (ICAB) organitza per als propers dijous i divendres 18 i 19 de març el III Congrés de l’Advocacia d’Ofici.

L’objectiu d’aquest Congrés és posar en valor la figura de l’advocacia d’ofici i alhora,  traslladar aquesta tasca al context actual, abordar temes de màxima transcendència en el desenvolupament del dia a dia del Torn d’Ofici. Per això el Congrés s’estructura en 11 taules a través de les quals s’analitzaran els temes següents: «les eines processals de l’advocacia davant els desnonaments o llançaments», els «efectes de la pandèmia en la jurisdicció social», la «Llei 17/2020 per a l’eradicació de la violència masclista», «els jutjats de família i de Violència sobre la Dona», les «assistències en comissaria i el sistema de videoconferència», les «qüestions reiterades en les guàrdies penals i la necessitat de pactar un protocol amb els jutjats», com millorar «la tramitació de la sol·licitud de protecció internacional per detectar i combatre el tràfic d’éssers humans»; així com «el dret internacional privat en relació als temes de família».

En el marc del Congrés també s’abordarà quina ha de ser la tasca dels metges forenses en relació a la determinació de l’edat, les incapacitats i la drogoaddicció així com la visió de l’advocacia d’ofici per part de la premsa i la societat. Consulta el programa a través del següent enllaç

Inauguració del Congrés

La inauguració del Congrés es realitzarà el dijous 18 de març, a les 9:30h, per part de la degana de l’ICAB, Mª Eugènia Gay; la consellera de Justícia de la Generalitat de Catalunya, Ester Capella i la diputada de la Junta de Govern de l’ICAB responsable del Torn d’Ofici i Assistència a la persona detinguda (TOAD), Carmen Valenzuela.

Més de 40 persones del món de la judicatura -jutges  i jutgesses, magistrats i magistrades, fiscals, advocats i advocades- així com periodistes i representants de diferents cossos policials intervindran en les diferents taules rodones del congrés per tal de fer una anàlisi de les qüestions plantejades amb tots els perfils professionals implicats en el dia del desenvolupament de les actuacions del Torn d’Ofici.

Clausura del Congrés

La Clausura del Congrés es realitzarà el divendres 19 de març, a les 14:30h, en el marc d’un acte que comptarà amb la participació de la diputada de la Junta de Govern de l’ICAB responsable del Torn d’Ofici i Assistència a la persona detinguda (TOAD), Carmen Valenzuela, i del degà del Col·legi d’Advocats de Saragossa i president de la Comissió d’Assistència Jurídica Gratuïta del Consejo General de la Abogacía Española (CGAE), Antonio Morán Duran. Ambdós donaran a conèixer les conclusions de les taules d’anàlisi realitzades en les dues jornades del Congrés.

L’advocacia del Torn d’Ofici és un pilar essencial per garantir el dret de defensa de la ciutadania, per aquest motiu des del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona es treballa per tal que es valori socialment la important tasca que realitzen les persones que desenvolupen l’exercici de la professió en aquest àmbit així com per fer possible que tinguin unes condicions de treball dignes.