Comunicació (Premsa, Web i Món Jurídic) | Notes de Premsa | Secció de Dret del Consum

NOTA DE PREMSA: El secretari general de Consum i Joc inaugura el IV Congrés Nacional de Dret de Consum

El secretari general de Consum i Joc, Rafael Escudero Alday, ha presidit la inauguració del IV Congrés Nacional de Dret de Consum, que se celebra a Burgos durant els dies 16 i 17 de juny de 2022. A l'acte inaugural també han estat presents el vicepresident de l'Associació Espanyola de Dret de Consum, Óscar Molinuevo Díez, el degà del Col·legi d'Advocats de Burgos, Guillermo Plaza Escribano, la catedràtica de Dret Civil de la Universitat de Burgos, Elena Vicente Burgos, i la presidenta de la secció de Consum del Col·legi de l'Advocacia de Barcelona, Paz Cano Sallarés.

Thu Jun 16 18:40:00 CEST 2022

L'encarregat de donar la benvinguda a les autoritats i congressistes ha estat el vicepresident de l'Associació Espanyola de Dret de Consum, qui ha destacat la importància d'impulsar aquest tipus de trobades “ja que són claus per continuar avançant i millorant la tasca dels advocats i advocades que ens dediquem a defensar els consumidors”.

Rafael Escudero Alday ha reconegut que per al Ministeri de Consum és un honor participar en aquests tipus d'esdeveniments, “ja que considerem imprescindible la tasca dels advocats i advocades de consum per tenir el feedback del seu treball diari i de les seves opinions en defensa dels consumidors a l'hora de fer les nostres polítiques i reformes normatives”. A més, el secretari general de Consum i Joc ha incidit en què “hem avançat molt en la millora de la normativa de protecció de les persones consumidores, prova d'això és que hem modificat la llei en quatre ocasions pràcticament un any i mig, sempre amb l'objectiu de garantir els drets de les persones consumidores”.

Per part seva, Paz Cano, la presidenta de la secció de Consum del Col·legi de l'Advocacia de Barcelona ha assenyalat que "la celebració d'aquest congrés és una oportunitat per abordar temes candents relacionats amb el dret de consum que afecten la ciutadania".

Així mateix, la catedràtica de Dret Civil de la Universitat de Burgos ha afirmat que “l'estàndard de protecció dels usuaris és força elevat, però, això no treu que hi hagi nous reptes que arribaran, més aviat que tard, com és, per exemple, la intel·ligència artificial”. En la seva intervenció, el degà del Col·legi d'Advocats de Burgos ha agraït al comitè organitzador que es decantés per Burgos per acollir aquest congrés nacional, ja que fins ara sempre s'havia celebrat a Madrid o a Barcelona.

Aquesta cita, organitzada per l'Associació Espanyola de Dret de Consum (AEDC), el Col·legi d'Advocats de Madrid, el Col·legi de l'Advocacia de Barcelona i el Col·legi d'Advocats de Burgos, compta amb una participació important, ja que hi assisteixen més de 100 congressistes presencials i 75 que ho fan en la modalitat online.

Després de l'acte oficial d'inauguració han tingut lloc les ponències "Novetats en l'aplicació de les garanties de consum després de l'entrada en vigor del RD Llei 7/2021. Els nous drets del consumidor", "Els contractes a la cadena alimentària. Efectes per el consumidor" i "Smarts Contracts. Propera casuística en la defensa del consumidor. Elements de prova" i "Transparència i crèdit revolving".

A la jornada de demà divendres tindrà lloc un nou format de ponència amb la simulació d'un plet amb lletrat del consumidor-assegurador, lletrat de l'assegurador i magistrat que resol la contesa sobre la transparència i les clàusules abusives en l'àmbit de les assegurances. Aquesta mateixa dinàmica s'utilitzarà per a un cas de defensa d'un afectat al càrtel de l'automòbil. La ponència de clausura se centrarà a “L'extensió del principi de transparència a la defensa integral del consumidor”.

El IV Congrés Nacional de Dret de Consum finalitzarà amb el lliurament del Premi Anual de l'Associació Espanyola de Dret de Consum, que aquest any ha recaigut en Carlos San Juan, promotor de la campanya “Sóc gran, no idiota” i que persegueix millorar l’atenció de la banca a la gent gran.