Normativa | Comissió Normativa | Novetats Jurídiques / Jurisprudència

Llei 4/2021, de 12 d'abril, per la qual es regula un permís retribuït recuperable per a les persones treballadores per compte aliè que no prestin serveis essencials per tal de reduir la mobilitat de la població en el context de la lluita contra el COVID -19

Publicada en el BOE del 13/4/2021

Mon Apr 26 08:46:00 CEST 2021

Aquesta llei és conseqüència de la tramitació parlamentària com a projecte de llei del Reial decret llei 10/2020, de 29 de març una vegada va ser convalidat, però no se li ha incorporat cap modificació a el text inicial.

Es regula un permís retribuït recuperable per a personal laboral per compte aliè, de caràcter obligatori i limitat en el temps entre els dies 30 de març i 9 d'abril de al 2020 (ambdós inclosos), per a tot el personal laboral per compte aliè que presti serveis en empreses o entitats de el sector públic o privat que desenvolupen les activitats no essencials qualificades com a tal a l'annex. El permís comportarà que les persones treballadores conservaran el dret a la retribució que els hagués correspost d'estar prestant serveis amb caràcter ordinari, incloent salari base i complements salarials. La recuperació de les hores de treball es diu que es podrà fer efectiva fins al 31 de desembre de 2020

S'exceptua de l'aplicació d'aquesta llei a les persones treballadores que tinguin el seu contracte suspès durant el període indicat i aquelles que puguin continuar prestant serveis a distància.

Estableix la possibilitat que les autoritats competents delegades, en el seu àmbit de competència, puguin modificar o especificar, mitjançant les ordres necessàries, les activitats que es veuen afectades pel permís retribuït recuperable preveu aquest article i els seus efectes.

En les disposicions transitòries s'estableixen excepcions puntuals i limitades per a aquelles activitats que es puguin veure perjudicades de manera irremeiable o desproporcionada pel permís estableix aquesta llei i per al personal d'activitats de transport que es trobi realitzant un servei en la data d'entrada en vigor d'aquesta llei.

Per la seva banda, en les disposicions addicionals s'estableixen previsions específiques per a empleats públics i personal amb legislació específica pròpia, serveis essencials de l'Administració de Justícia i altres col·lectius.

LLEIS APROVADES. CORTS GENERALS