Comissió de Protecció dels Drets dels Animals | Comissió de Protecció dels Drets dels Animals

Lex Ànima demana al jutjat que suspengui cautelarment l’experiment del Parc Científic de la UB i Vivotecnia amb 38 cadells de gossos Beagle

Ho ha sol·licitat com a mesura “cautelaríssima urgent” amb l’objectiu de “salvaguardar la integritat física” dels gossos amb els quals Vivotecnia té previst experimentar un nou fàrmac

Wed Feb 16 18:00:00 CET 2022

L’Associació Lex Ànima ha presentat al Jutjat del Contenciós Administratiu de Barcelona una petició de mesures cautelars per a la suspensió de l’execució del contracte públic entre la Fundació Parc Científic de Barcelona i l’empresa Vivotecnia Reseach SL per a un estudi de toxicitat a 38 cadells de gossos de la raça Beagle. La Comissió de Protecció dels Drets dels Animals dona suport a l’entitat animalista en la seva sol·licitud de demanar al jutjat l’adopció de “mesures cautelaríssimes urgents donada la gravetat i urgència de l’afer” i on s’insta també a la suspensió de l’experiment “fins que es resolgui el procediment obert en via administrativa i el recurs contenciós que es pugui interposar”.

Lex Ànima al·lega que l’objecte del contracte és il·lícit i adjunta a la demanda un informe científic segons el qual existeixen alternatives a l’experimentació amb animals per poder testar la toxicitat del nou fàrmac, alhora que recorda que l’article 12 de la Llei 5/1995 de 21 de juny de protecció dels animals utilitzats per a experimentació estableix la prohibició d’experimentar amb animals si existeix un mètode alternatiu. A més, denuncia la vulneració de la normativa en la tramitació administrativa, com ara que prèviament a la licitació no s’ha convocat la Comissió d’Experimentació Animal ni s’ha emès per part d’aquesta l’informe perceptiu que el Decret 214/1997 de 30 de juliol imposa, precisament per valorar si hi ha mètodes alternatius o si el protocol de l’experiment compleix amb la legalitat; alhora tampoc s’hauria emès la corresponent autorització prèvia a la licitació.