Titulars | Secció de la Infància i de l'Adolescència

La Jornada sobre violència sexual des d'una mirada de la infància i l'adolescència conclou que la justícia restaurativa ha de ser una via per afrontar les agressions sexuals entre menors

En el transcurs d'aquesta Jornada, organitzada per la Secció de Drets de la Infància i adolescència de l'ICAB, també s'ha donat a conèixer que un de cada cinc menors és víctima de violències sexuals

Mon Oct 23 18:19:28 CEST 2023

La Jornada sobre violència sexual des d'una mirada de la infància i l'adolescència, que s'ha dut a terme aquest dilluns 23 d'octubre de 2023 a l'ICAB, ha estat presentada per la diputada de la Junta de Govern, Mireia Ramon, i el president de la Secció de Dret de la Infància i Adolescència, Xavier Campà, i s'ha iniciat amb la conferència marc de Jaume Funes, psicòleg, educador i periodista.

L'auditori de la 8a planta s'ha omplert per seguir les tres taules de reflexió en les quals s'ha estructurat la jornada i que han servit per donar resposta als dubtes que sorgeixen al voltant de les violències sexuals entre adolescents i el món digital, per fer una anàlisi transversal de l'augment de la violència sexual entre els menors i per abordar com es pot reconduir aquesta situació i quina resposta es pot donar des de la justícia davant aquestes conductes.

La taula sobre la gestió de la sexualitat dels adolescents en temps digitals ha comptat amb la participació de José Ramón Ubieto, psicòleg clínic i psicoanalista, Chelo Fernández, enginyera tècnica en telecomunicacions i postgrau en màrqueting, i Àlex Rodríguez, psicòleg del Servei Municipal Konsulta'm de Nou Barris, i ha estat moderada per Xavier Campà.

S'ha dut a terme una anàlisi sobre l'acompanyament i la formació dels adolescents en el descobriment de la sexualitat en la segona taula de reflexió, que ha comptat amb les magnífiques ponències de Teresa Cambra, inspectora d'Educació del Consorci d'Educació de Barcelona, Manel Ortega, tècnic d'EDUCO, Maria Gonzalez, psicòloga i coordinadora de l'àrea comunitària de l'Associació de Drets Sexuals i Reproductius i el Centre Jove d'Atenció a les Sexualitats, i ha moderat l'advocada Meritxell Bosch, vicepresidenta de la secció de dret de la infància i l’adolescència de l'ICAB.

Per tancar la Jornada, en l'última taula de reflexió s'han abordat els sistemes de resposta per als menors inimputables i la justícia restaurativa i hi han intervingut Alba Muro, coordinadora-psicòloga del servei d'atenció a Menors inimputables de la DGAIA, Lídia Ayora i Mascarell, cap del Servei de Mediació i Assessorament Tècnic de Justícia Juvenil, i Rocío Guarnido, advocada experta en processos penals de menors i en justícia restaurativa, amb la moderació de Jordi Casajoana Feliu, advocat i vocal de la Secció dels Drets de la Infància i l'Adolescència ICAB.