Comissió dels Drets de la Gent Gran | Comunicació (Premsa, Web i Món Jurídic)

La Comissió de Drets de la Gent Gran de l’ICAB denuncia la suspensió de les prestacions econòmiques vinculades a serveis de residència

La Comissió de Drets de la Gent Gran del Col·legi d’Advocats de Barcelona denuncia la suspensió sine die que el Departament de Benestar Social i Família ha fet en relació a la tramitació del Programa Individual d’Atenció (PIA) sense cap empara legal en la normativa estatal i/o autonòmica.
Tue Apr 08 00:00:00 CEST 2014

Aquest programa (PIA), que realitzen els serveis socials públics, determina les modalitats d’intervenció més adients a les necessitats de les persones en situació de dependència pel que fa als serveis i les prestacions econòmiques previstes a la resolució pel seu grau i nivell. Per això la Comissió dels Drets de la Gent Gran de l’ICAB també reclama que es torni a emprendre la concessió del programa, ja que eliminar-ho vulnera la llei de dependència.

“El dret a aquesta prestació és un dret subjectiu i garantit en la pròpia llei de Dependència i, per tant, el ciutadà té dret a rebre una prestació”, afirma l’advocat i president de la Comissió de Drets de la Gent Gran de l’ICAB, Jordi Muñoz. I afegeix: “la Llei de la Dependència, en el seu article 7, apartat 1r, garanteix el nivell mínim de protecció, per això malgrat que el Govern Central no aporti els fons econòmics suficients, aquest fet no avala la suspensió de la tramitació dels PIA”.

El procés de determinació del servei s’inicia quan l’Administració autonòmica ha emès la resolució de la sol·licitud de reconeixement de la situació i grau de dependència. El PIA s’ha de realitzar en col·laboració de l’usuari i/o del seu familiar o representant legal i la persona sol·licitant ha de rebre la trucada dels serveis socials del seu ajuntament o l’avís del centre (en el cas que estigui ingressada) per concertar una entrevista (al centre dels serveis socials, al domicili, o al centre residencial), fet que la Comissió ha detectat que no en tots els casos se segueix.

• Comunicació i Màrqueting

Estrenem la Newsletter ICAB!

Seguint amb la política de redefinició d'enviament de flaixos col·legials, el Col·legi ha estrenat la nova Newsletter ICAB, que pretén prioritzar l'activitat institucional, social i formativa de la casa.
  • Premis i Beques | Premis, Beques i Subvencions

Concurs Contes d'Advocats/des. Edició XXV (2024)

El termini de presentació de contes serà fins al 28 de juny de 2024.
  • Notes de Premsa | Titulars

L'ICAB i l'ICAM, per prestacions de jubilació dignes

Un nombre significatiu de professionals de l'advocacia de tot Espanya, després de llargs anys de servei, enfronten una situació d'incertesa respecte a les seves futures pensions, reflectint una problemàtica àmplia de justícia social per a ...