Comissió de Dones Advocades | Dones | Titulars

La Comissió de Dones Advocades aborda l’aplicació del principi d'igualtat en el marc en el Dret Laboral, amb motiu de la "I Jornada sobre feminisme i perspectiva de gènere en el Dret"

La consellera d'Igualtat i Feminismes, Tània Verge Mestre, ha inaugurat aquest 26 de gener de 2024 amb el secretari de la Junta de Govern de l’ICAB, Joaquim de Miquel, i la vicepresidenta de la Comissió de Dones Advocades de l'ICAB, Marina Roig Altozano, la "I Jornada sobre feminisme i perspectiva de gènere en el Dret".

Fri Jan 26 12:53:10 CET 2024

En aquesta primera Jornada s’ha analitzat I’aplicació del principi d'igualtat en el marc en el Dret Laboral a través de la realització de tres taules.

En la primera s’ha tractat l’aplicació els estereotips de gènere i les novetats jurisprudencials, amb la participació de José Fernando Lousada Arochena, magistrat del TSJ Galícia. Ha presentat i moderat Cristina González Barco, vocal de la Comissió de Dones Advocades de l'ICAB.

Tot seguit s’ha abordat l’assetjament sexual per raó de sexe i gènere i s’ha fet èmfasi en les protocols i procediments de denúncia davant la Inspecció de Treball, així com sobre els últims criteris judicials. En aquesta taula, moderada per Ainhoa Díaz Tarragó, vocal de la Comissió de Dones Advocades del Col·legi, han intervingut Raquel Calveras Augé, inspectora de treball i de Teresa Blasi Gacho, advocada laboralista.

Per tancar la Jornada s’han debatut les mesures de conciliació de la vida personal, familiar i laboral i s’han exposat les novetats legislatives i els principals criteris judicials a tenir en compte. S’ha comptat per fer aquesta anàlisi i reflexió amb Arabia Díaz Carreiras, magistrada de la Jurisdicció Social i Eugènia Prados Correas, advocada laboralista, sota la moderació d’Àngels Calàvia Molinero, vocal de la comissió de Dones Advocades.

La presidenta de la Comissió de Dones Advocades de l'ICAB, Olga Arderiu Ripoll, ha donat a conèixer les conclusions d’aquesta magnífica jornada que ha estat seguida per més d’una setantena de persones a la seu de l’ICAB.