Comunicació (Premsa, Web i Món Jurídic) | Titulars

L’ICAB, present a l’acte de constitució de la “Taula del Pacte Nacional de Justícia”

En representació del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona, el diputat de la Junta de Govern Frederic Munné ha assistit a l’acte de constitució de la taula del Pacte Nacional de Justícia que s’ha celebrat aquest 28 de juliol de 2022 al Palau de la Generalitat. L’acte ha estat presidit pel president de la Generalitat, Pere Aragonès, i per la consellera de Justícia, Lourdes Ciuró, i ha comptat amb l’assistència de representants polítics, jurídics i econòmics de la societat civil catalana.

Thu Jul 28 16:09:45 CEST 2022

El Govern de la Generalitat va donar el tret de sortida per elaborar el Pacte Nacional per la Justícia el 5 de juliol, amb l’aspiració d’abordar de forma integral tots els temes que afecten el servei públic de la Justícia per tal de poder arribar a un gran consens de país per millorar el model d’Administració de Justícia.

A través de les tasques realitzades per les més de seixanta entitats i organitzacions del món jurídic, econòmic, social i polític català que formen part de “La Taula del Pacte Nacional” es pretén endreçar, consensuar i diagnosticar quines són les reformes que cal dur a terme en l’àmbit de l’Administració de Justícia i quines actuacions calen per assolir una justícia àgil, moderna i propera a la ciutadania.

La Taula de treball està subdividida en 7 grups que tractaran i analitzaran àmbits diversos com: l’orientació i assistència jurídica gratuïta, l’atenció a la víctima del delicte, la modernització i digitalització de l’Administració de Justícia, la mediació i la resolució alternativa de conflictes, la promoció de l’ús del català, les competències i governança.

Les propostes presentades en cadascun dels àmbits hauran de ser validades  per la Taula de Treball per tal de poder incloure-les a la proposta de Pacte Nacional per la Justícia.