Protocol | Secretaria de Junta de Govern | Titulars

L’ICAB distingeix 190 persones col·legiades durant la segona sessió d’homenatge pels 25 anys d’exercici professional de Sant Raimon de Penyafort 2023

Aquest dijous, 2 de febrer de 2023, s’ha realitzat la segona de les tres sessions que s’han organitzat amb motiu de Sant Raimon de Penyafort per distingir els companys  i companyes que van complir durant l’any 2022 les noces d’argent de la professió. Concretament, per aquesta sessió han estat convocades 190 persones col·legiades, que corresponen als advocats i advocades que tenen el cognom entre la G i la O.

Thu Feb 02 13:40:00 CET 2023

El degà de l'ICAB, Jesús M. Sánchez, en representació de tota la Junta de Govern del Col·legi de l'Advocacia de Barcelona (ICAB), ha presidit l'acte i ha donat la benvinguda als companys, companyes i autoritats presents. També ha intervingut el degà emèrit Oriol Rusca, qui ha estat a la taula presidencial junt al secretari de l'ICAB, Joaquim de Miquel, i els diputatsi diputades Mireia Ramon, Ramon Ángel Casanova, Rosa Isabel Peña, Carles Garcia Roqueta i Paz Vallés.

A continuació, el degà i la diputada Rosa Isabel Peña han lliurat els pins de plata als homenatjats i homenatjades presents.

L'advocat i president de la Secció de Dret Administratiu de l'ICAB, Alejandro Jiménez Marconi, ha pronunciat unes paraules d'agraïment en nom dels companys i companyes homenatjats.

Tot seguit, s’han lliurat els següents premis de l’ICAB:

El Premi Luis del Castillo 2022 ex aequo, destinat a guardonar el millor projecte d’investigació sobre justícia penal internacional i drets humans,  ha estat per a Víctor Gómez Martín pel seu projecte d’investigació “La delimitación del círculo de colectivos protegibles en los delitos de odio y discriminación: una investigación a la luz de la jurisprudencia del tribunal europeo de Derechos Humanos”, i per a Pol Olivet Rivera pel treball d’investigació titulat “Empresas, Derechos Humanos y Compliance a propósito de la diligencia debida corporativa”.

S’ha fet una menció especial d’aquest premi al projecte d’investigació “La defensa de los Derechos Humanos y las diferentes modalidades de detención de personas extranjeras a la luz de la jurisprudencia del TEDH: aprendiendo buenas prácticas para su asistencia letrada y el litigio estratégico en Europa”, realitzat per Natalia Torres Cadavid.

El degà de l’ICAB i Berta del Castillo, advocada i filla del degà de l’ICAB Luis del Castillom, han lliurats els diplomes als guanyadors/es d’aquesta distinció, creada en honor d’aquest degà emèrit de la Corporació.

El Premi Memorial Pedro Martín García, amb el qual es vol reconèixer l’excel·lència d’un treball o article sobre dret penal, s’ha concedit a Laura Pérez Gil de Gómez pel seu treball “Depuración del objeto de acusación en fase de juicio oral en el procedimiento abreviado”.

Jesús M. Sánchez, com a degà del Col·legi, la diputa de la Junta de Govern i membre del Jurat del Premi Paz Vallés, i Daniel Martín, advocat, membre del Jurat del Premi i fill de Pedro Martín García, qui fou president de la Secció Segona de l’Audiència Provincial de Barcelona, han lliurat el diploma acreditatiu a la guanyadora d’aquesta edició.

Ha clausurat l'acte la diputada Paz Vallés.

Un total de 570 persones col·legiades a l’ICAB seran homenatjades pels seus 25 anys d’exercici professional durant la festivitat de Sant Raimon de Penyafort 2023. Per aquest motiu, s’han planificat tres sessions d’homenatge, la primera es va celebrar el passat 31 de gener i la  darrera sessió tindrà lloc 6 de febrer, a las 19h, a la Sala d’Actes del Palauet Casades.

Les persones que celebrin 25 anys de col·legiació durant aquest 2023 rebran l’homenatge corresponent a l’estiu i seran prèviament avisats/des.

• Titulars

Diputats/des de Guàrdia ICAB

Podeu consultar el calendari dels Diputats de Guàrdia del Col·legi de l'Advocacia de Barcelona (ICAB) de cada mes, actualitzat, a la pàgina web col·legial. El trobareu a EL COL·LEGI>CONEIX EL COL·LEGI>Diputats/des de Guàrdia.
  • Titulars

La CRAJ informa: Informació sobre les eines Judicials del Territori Ministerio

La Direcció General de Transformació Digital de l'Administració de Justícia informa que s’amplia el número màxim de elements descarregables a través del visor d’Expedients Judicials.
  • Premis i Beques | Titulars | Premis, Beques i Subvencions

Participa als Premis ICAB 2023! Tens temps fins al 3 d'abril del 2024

S'ha ampliat el termini de presentació de les candidatures fins al 3 d'abril de 2024 dels següents Premis Jurídics que convoca l'Il·lustre Col·legi de l'Advocacia de Barcelona (ICAB).