Revista Jurídica de Catalunya (RJC) | Formació ICAB | Revista Jurídica de Catalunya | Notes de Premsa | Titulars

Èxit d'assistència a la Jornada de la Revista Jurídica de Catalunya celebrada a l'ICAB per analitzar la nova llei estatal d'habitatge i la seva aplicació a Catalunya

Èxit d'assistència a la Jornada RJC 2023 de la Revista Jurídica de Catalunya, que ha analitzat la nova llei estatal d'habitatge i la seva aplicació a Catalunya en el marc d'un acte que s'ha celebrat els dies 26 i 27 d'octubre a l'Il·lustre Col·legi de l'Advocacia de Barcelona (ICAB).

Fri Oct 27 18:00:00 CEST 2023

El degà de l’ICAB, Jesús M. Sánchez, la vicepresidenta de l'Acadèmia de Jurisprudència i Legislació de Catalunya, Ma. Eugènia Alegret, i el director executiu de la Revista Jurídica de Catalunya i catedràtic de dret mercantil, UB, Daniel Vázquez Albert, han inaugurat aquest acte.

La jornada s'ha estructurat en cinc taules rodones que han servit per abordar el dret a l'habitatge en el Dret internacional, el dret de la Unió Europea, la Constitució i l'Estatut d'Autonomia i el seu impacte a Catalunya; les mesures de la nova llei relacionades amb els propietaris i els deutors hipotecaris; les mesures de la nova llei relacionades amb els arrendataris i els consumidors i la seva relació amb la vigent legislació catalana d'habitatge, la problemàtica actual de l’habitatge en el Dret de contractes, família i successions, i el Dret administratiu, Dret urbanístic i habitatge a la Llei estatal i la seva incidència a Catalunya.

Aquesta profunda anàlisi ha estat possible gràcies a la participació de més de 20 ponents experts en la matèria procedents de l’àmbit acadèmic, l’advocacia, la magistratura, el notariat i dels registradors.

Entre les principals conclusions que s'hi han extret, cal destacar que que la llei estatal d’habitatge agreujarà els problemes d’accessibilitat a una llar.