Titulars

Emotiu acte de lliurament a l'ICAB de la Primera edició del Memorial Esteve Ferrer i Garriga

Aquest dimarts, 28 de novembre de 2023, el secretari de la Junta de Govern de l’ICAB, Joaquim de Miquel, ha donat la benvinguda a l’acte de lliurament de la Primera Edició del Memorial Esteve Ferrer i Garriga.

Tue Nov 28 16:14:00 CET 2023

De Miquel ha exposat que l’ICAB ha instituït aquest guardó amb l'objectiu de fer un públic reconeixement a la figura de les secretàries i secretaris jurídics com a persones que són col·laboradores imprescindibles dels advocats i advocades i una peça clau en el bon funcionament dels despatxos professionals i per retre homenatge a la valuosa aportació que el Curs de Secretariat Jurídic de l’ICAB ha representat per a la vida col·legial i professional de l’advocacia de Barcelona.

De Miquel ha recordat que la Junta de l’ICAB va voler que aquest nou Premi portés el nom de l'estimat company, mestre de català i escriptor Esteve Ferrer i Garriga qui, conjuntament amb la seva esposa, l’advocada Maria Rosa Panadès, van promoure aquest excepcional projecte de formació professional i humana que és el Curs de Secretariat Jurídic.

Aquest Curs va ser una iniciativa pionera en aquest camp, amb un programa molt complet, i el prestigi d’aquest Curs ha estat tant gran que a més de secretàries i auxiliars dels despatxos d’advocats, també l'han cursat personal dels procuradors, dels notaris i d’altres col·legis professionals.

Tot seguit s’ha procedit a la projecció del vídeo “Memòria del Curs de Secretariat Jurídic de l’ICAB” i a continuació ha intervingut Maria Rosa Panadès, directora del Curs de Secretariat, qui ha recordat de forma molt emotiva la figura del recentment traspassat Esteve Ferrer i Garriga.

El secretari de la Junta, Joaquim de Miquel, la diputada de la Junta de Govern Rosa Isabel Peña i Rosa Panadés han lliurat els diplomes de reconeixement. Primer, als professors i professores del Curs de Secretariat Jurídic, en consideració a l’excel·lent tasca docent desenvolupada. I tot seguit, a les secretàries jurídiques Esther Altaba Isal, Mary Carmen Briones Brú, Conchita Ibáñez Palazuelos, per la memòria presentada i a Elena Núñez Bodega pel seu treball titulat “Sabadell – Barcelona– Luxemburg”.

Ha rebut una Menció Especial  Noelia Cerdán Rubio per la memòria presentada.

El Premi al Secretariat Jurídic “Memorial Esteve Ferrer i Garriga” 2023 ex aequo s’ha concedit a Aniana Rubio Alonso pel seu treball titulat “La secretària jurídica. Passat, present i futur” i a Adela Vidal Pérez pel seu treball titulat “Memorias de una secretaria por casualidad”.

Les guanyadores del Premi Memorial Esteve Ferrer i Garriga han pronunciat unes paraules d’agraïment.

Ha tancat l’acte l’excel·lent actuació de la Coral ICAB, que ha interpretat les obres Plàcido è il mare; Canticorum; Santa Nit i Gaudeamus Igitur.

Cal recordar que el Jurat del Premi Memorial Esteve Ferrer i Garriga 2023 l'han integrat Maria Rosa Panadès, directora del Curs de Secretariat Jurídic de l’ICAB,  Joaquim de Miquel, secretari de l’ICAB,  Ramon Casanova, diputat de la Junta de Govern, Rosa Isabel Peña, diputada de la Junta de Govern i Cristina Vallejo, coordinadora de Formació de l’ICAB.