Comunicació (Premsa, Web i Món Jurídic) | Notes de Premsa | Titulars

Comunicat de la Junta de Govern de l'ICAB

Atès el debat públic generat en relació a la Circular 1/2022 sobre el protocol d’aplicació dels mitjans coercitius d’aïllament provisional i de contenció mecànica en els centres penitenciaris de Catalunya, la Junta de Govern de l'ICAB vol manifestar:

08/04/2022

1. Els posicionaments oficials de l’Il·lustre Col·legi de l’Advocacia de Barcelona es manifesten únicament a través de la seva Junta de Govern.

2. Respecte a la citada circular, aquesta Junta considera que tracta un tema sensible que afecta els DDHH de les persones internes als centres penitenciaris. Per aquest motiu, convida a què hom emeti consideracions sobre aquesta matèria des del debat jurídic de fons, ja que les mesures de retenció són última ratio per a qualsevol tipus i causa de contenció.

3. Des del respecte a totes les opinions, però com ha indicat recentment el Síndic de Greuges en el seu informe de març de 2022, sobre contencions mecàniques, la Circular 1/2022 incorpora les recomanacions d’institucions amb experts en la defensa dels drets humans.

4. Des de l’ICAB sempre es promourà el respecte als Drets Humans, com ho són el dret a la vida i el dret de defensa de les persones.

Barcelona, 8 d’abril de 2022

• Activitats Socials | Comunicació i Màrqueting

Coral, Teatre, Futbol... i un Grup de Música Clàssica! Apunta't a les Activitats Socials de l'ICAB!

Formació, orientació, representació institucional i un ampli ventall de serveis professionals. El teu Col·legi t’ofereix tot això, però també molt més, com les nostres Activitats Socials. Apunta-t'hi i gaudeix-ne!
  • Notes de Premsa | Titulars | Secció de Dret Administratiu

Comunicat de la Junta de Govern de l'ICAB

Davant les notícies aparegudes als mitjans de comunicació en els darrers dies sobre la mesura adoptada pel Govern de l’Ajuntament de Barcelona relativa a la reducció horària d’obertura dels locals de restauració situats al carrer Enric Granados ...
  • Notes de Premsa | Titulars

A les xarxes, ara som @ICABarcelona

El Col·legi de l’Advocacia de Barcelona estrena denominació a les xarxes de Twitter i Instragram amb l'usuari @ICABarcelona.