Comissió d'Advocats/des Mediadors/des | Comunicació (Premsa, Web i Món Jurídic) | Centre ADR - ICAB | Notes de Premsa

CONVOCATÒRIA DE PREMSA: L’ICAB reivindica els valors de l’esportivitat amb motiu del Dia Europeu de la Mediació

Serà a través d’una jornada que es realitzarà el 18 de gener de 2022, de 18h a 20h, a la seu del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona i que servirà també per donar a conèixer a través d’un cas com la mediació és un mètode eficient per a la resolució de conflictes

Fri Jan 13 12:02:31 CET 2023

Per commemorar el Dia Europeu de la Mediació, que se celebra cada 21 de gener, el Centre ADR-ICAB i la Comissió d’Advocats i Advocades Mediadors i Mediadores, amb la col·laboració del Grup Europeu de Magistrats per la Mediació (GEMME), organitzen la Jornada Europea de Mediació 2023: Mediació i Esportivitat”, que tindrà lloc el dimecres 18 de gener, de 18h a 20h, de forma presencial, a la seu de l’ICAB.

Inauguració, 18 de gener a les 18h

El degà del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona, Jesús M. Sánchez García;  la directora General de Dret, Entitats Jurídiques i Mediació de la Conselleria de Justícia, Drets i Memòria, Immaculada Barral Viñals; la magistrada i presidenta de GEMME España, Carme Guil Román; i el diputat responsable del Centre ADR-ICAB, Carles Garcia Roqueta inauguraran aquesta Jornada, el dimecres 18 de gener, a les 18h, a la seu de l’ICAB.

L’objectiu d’aquesta Jornada és donar a conèixer els avantatges d’aquest mètode alternatiu de resolució de conflictes i la seva pràctica en un àmbit menys habitual, com és l’esport, on en el dia a dia es produeixen moltes controvèrsies que poden ser resoltes per aquesta via d’una forma eficient i amb menys desgast tant psicològic com econòmic.

Per això s’ha estructurat en dues taules, una primera on s’analitza “l’esport i l’esportivitat”, sota la moderació de Carles Garcia Roqueta i amb la participació d’experts com:

• María Barbancho Saborit, advocada de la Federació Catalana de Futbol;
  • Xavier Pastor, conflictòleg, professor de la UOC i impulsor de projectes de mediació a clubs esportius;
  • Marisa Santana Delgado, advocada i mediadora;
  • Xavi Salvatella, periodista, ex Dircom de RCD Espanyol i cap de Comunicació de l'ICAB i
  • Dani Ballart i Sans, ex jugador de waterpolo i entrenador del CN Mataró.

En la segona taula s’abordarà el tractament d’un conflicte en l’esport a partir de la visualització d’una sessió inicial en relació a una controvèrsia entre un club de futbol, l’entrenador i una jugadora, que estarà representada pel seu pare. Jordi Casajoana Feliu, codirector del Postgrau ADR UB-ICAB i Marcel Vidal Cánovas, vocal de la  Comissió d’Advocats i Advocades Mediadors i Mediadores del Col·legi presentaran l’acte on intervindran:

• Josep M. Corominas, mediador de Conflictes al FS Castelldefels;
  • Meritxell Bosch Torreblanca, advocada i Mediadora - Presidenta Club;
  • Marta Rosique Vila, advocada i mediadora – Entrenadora;
  • Alberto Barbero Biedma, advocat i mediador- Pare jugadora;
  • Paula Satoca, jugadora de futbol.

Cloenda

La cloenda de la Jornada anirà a càrrec d’Elisabeth Saltor Camero, directora del Centre de Mediació de Catalunya de la Generalitat i de Montserrat Purtí i Pujals, presidenta de la Comissió d’Advocats i Advocades Mediadors i Mediadores de l’ICAB.

* Es prega confirmació d’assistència indicant nom, mitjà i mòbil de contacte a comunicacio@icab.cat

CONVOCATÒRIA DE PREMSA:

Acte:

Dia:

Dimecres, 18 de gener, de 18 a 20h

Lloc:

Col·legi de l’Advocacia de Barcelona - Acte presencial (Mallorca, 283)