Adhesió al conveni de col·laboració Agència Estatal d'Administració Tributària (AEAT)
Descripció del Conveni
El conveni de col·laboració, signat el 3 de febrer de 2000, entre el Col·legi de l'Advocacia de Barcelona i l’Agència Tributaria Estatal, permet als advocats, que s’hi adhereixin, efectuar per via telemàtica la presentació de declaracions, comunicacions i altres documents tributaris en nom i representació de terceres persones.
El temps aproximat de la resolució de la seva sol·licitud és de 2 dies.
Requisits mínims
Per a la utilització del sistema de presentació per via telemàtica que ofereix el Conveni, les persones col·legiades i les societats professionals inscrites al Col·legi, hauran de disposar del següent:
- Certificat emès per l’Autoritat de Certificació de la Advocacia (ACA) o el certificat d’usuari expedit per la Fabrica Nacional de Moneda i Timbre (FMNT).
- El certificat ACA es podrà obtenir demanant cita prèvia des de la pàgina web de l’ICAB (www.icab.cat) a Col·legiats/ Tràmits i Serveis/ Serveis ACA/ Sol·licitud Certificat/ Reserva de Cites. En el dia i hora reservada, el col·legiat/da haurà de personar-se en el Servei d’Atenció al Col·legial per a la tramitació del certificat digital i serà imprescindible aportar original i fotocòpia del DNI/NIE en vigor.
- El certficat de la FNMT s’ha de descarregar des de la pàgina web de la Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre (www.fnmt.es), en l’apartat “Obtenga su certificado Digital-Ceres”. És important que la sol·licitud i descàrrega del certificat es realitzin amb el mateix equip i navegador.
- L’equip informàtic que compleixi amb els requeriments que, a aquests efectes, l’Agència Tributaria Estatal té disponible al portal tributari: www.aeat.es.
- La representació dels contribuents en nom dels quals actuen, en els termes establerts en l’article 43 de Llei general tributària i en l’article 32 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
- Compliment dels requisits que per al tractament automatitzat de dades de caràcter personal s’exigeix en la normativa vigent i, en particular, en la Llei orgànica 5/1992, de 29 d’octubre, de regulació del tractament automatitzat de dades de caràcter personal.
Passes a seguir per a l’adhesió al Conveni
1.- Cal complimentar l’imprès de sol·licitud d’adhesió al Conveni disponible a peu de pàgina (Model 1 per a persones físiques/Model 2 per a societats professionals inscrites en el Registre de societats professionals del Col·legi), i adreçar aquest al Servei d’Atenció Col·legial per e-mail (sac@icab.cat) o bé presencialment.
2.- El Col·legi tramet a l’Agencia Estatal d’Administració Tributària les dades dels advocats/des i societats professionals que han sol·licitat adherir-se al Conveni. Transcorreguts 2 dies aproximadament des d’aquest enviament, els lletrats/des o les societats professionals hauran de donar-se d’alta com a col·laboradors socials des de la pàgina web de l’Agència Estatal d’Administració Tributària (www.aeat.es), en l’apartat: “Col·laboradors”> “col·laboració social en la presentació de declaracions”>”cens de col·laboració social: alta, baixa i comprovació en cens”> “tràmits de col·laboradors socials de l’àmbit de l’assessoria fiscal o la gestió tributària”>”alta en el cens de col·laboradors socials”.
Documents
-
110.61 Kbpdf
-
Servei d'Atenció Col·legial (SAC)106.22 Kbpdf
Model 2.- Sol·licitud d'adhesió al Conveni AEAT per a les societats professionals