Departament Internacional ICAB | Formació ICAB

Vols conèixer el Dret d’un altre país de la Unió Europea? Vols fer contactes viatjant a un despatx europeu durant dues setmanes amb una beca de la Comissió Europea? Si és així, participa al projecte LAWYEREX

L’Il·lustre Col·legi de l’Advocacia de Barcelona (ICAB) participa com a soci en el Projecte LAWYEREX que té com a finalitat l'intercanvi d'advocats i advocades entre països de la Unió Europea (UE) perquè realitzin pràctiques professionals per un període de dues setmanes sota supervisió d'un/a tutor/a.

Fri Jul 07 12:37:00 CEST 2023

Al llarg del projecte estan prevists un total de sis períodes d’intercanvi. Després del gran èxit del primer període d'intercanvi (setembre de 2022 a gener de 2023) i del segon (febrer a juny de 2023), aquest tercer període tindrà lloc de setembre de 2023 a gener de 2024.

Els següent períodes tindra lloc de febrer a juny de 2024, de setembre a desembre de 2024 i finalment de gener a abril de 2025. A cadascuna de les fases s'enviaran tres persones col·legiades i es rebran tres advocats/des d'Europa.

En total, divuit col·legiats/des de Barcelona podran desplaçar-se a França (París), Grècia (Atenes), República Txeca, Polònia, Eslovàquia, Xipre, Itàlia o Romania.

A més, es contempla la possibilitat que altres dotze advocats/des viatgin a Barcelona per fer pràctiques en despatxos d'advocats/des de la ciutat. Els intercanvis no tenen cost per a les institucions receptores. Les despeses estan parcialment subvencionades per la Comissió Europea. Per als i les participants, de les despeses de desplaçament es reemborsaran fins a 400 € euros. Les despeses d'allotjament i manutenció ascendiran a 100 € per dia, amb un total de 1.400 € per al període de dues setmanes.

Ja està obert el procés de selecció de dos advocats/des que vulguin realitzar pràctiques professionals en un altre Estat de la UE entre l'1 de setembre del 2023 i el 31 de gener del 2024. La convocatòria està dirigida a advocats i advocades amb un màxim de set anys de col·legiació i amb un coneixement alt i demostrable d'anglès.

La candidatura es pot remetre per correu electrònic a la següent adreça: formaciointernacional@icab.cat. En l'assumpte del correu electrònic cal indicar el període (1, 2, 3, 4, 5 o 6) i els cognoms del candidat “LAWYEREX – període 3:cognom1_cognom2”. A la candidatura ha de constar de currículum vitae (en anglès), formulari de sol·licitud completat (adjunt, a peu de pàgina), breu carta de motivació que expliqui l'adequació de la candidatura als requisits de participació (en anglès), el número de col·legiat/da, correu electrònic i telèfon de contacte.

Cal destacar que a l'hora de seleccionar les persones candidates, a banda dels dos requisits imprescindibles (col·legiació i domini de l'anglès) es valorarà també el CV i l’experiència laboral, la carta de motivació, tenir un títol estranger (cursa, màster... ), publicacions, domini de l'idioma de destinació i experiència laboral a l'estranger.

La data límit de recepció de candidatures finalitza el 7 de juliol de 2023. Es comunicarà la decisió per correu electrònic a cadascun dels candidats.