Departament de Biblioteca | Biblioteca

VÍDEO: La Biblioteca de l’ICAB, una de les biblioteques jurídiques més importants d’Europa

La institució “per a, i dels advocats i advocades” porta des del 2018 potenciant el seu format de Biblioteca Digital.

Sat Dec 31 09:16:00 CET 2022

La Biblioteca de l’Il·lustre Col·legi de l’Advocacia de Barcelona, especialitzada en Dret, és coneguda com una de les biblioteques jurídiques privades més importants d’Europa gràcies a la gran quantitat de recursos bibliogràfics que ofereix.

La institució té com a missió posar a l'abast de la persona col·legiada o associada tots els recursos d'informació necessaris per recolzar i facilitar l'exercici professional de l'advocacia, i en l’actualitat té 350.000 volums, 1.700 revistes i un fons antic de més de 80.000 títols, tots de Dret i matèries parajurídiques.

En aquests últims anys, la Biblioteca segueix adaptant-se a les noves tecnologies, apostant per la Biblioteca Digital que avui dia ofereix més de 10.000 llibres i articles a text complet. També ha posat a disposició dels usuaris i usuàries un butlletí mensual (DSI) amb 22 matèries jurídiques, a les quals s’hi poden subscriure segons les seves àrees d’interès. Inclou legislació, jurisprudència i doctrina actualitzada, en text complet i/o referencial.

És remarcable el Servei de Bases de Dades Jurídiques, tant generalistes com especialitzades, al qual es pot accedir des del web o presencialment a la Biblioteca; així com  el servei de recerca i obtenció de documents doctrinals, jurisprudencials, legislatius, estadístics o models i formularis, des de qualsevol punt i sobre qualsevol temàtica.

Teniu al vostre servei tot un equip de professionals disposats a ajudar-vos, amb els quals podeu contactar a través de l'e-mail biblioteca@icab.cat