Comunicació (Premsa, Web i Món Jurídic) | Formació ICAB | Secció de Dret del Consum

VÍDEO: 1r Congrés de Consum de l'Advocacia

L'ICAB ha acollit els dies 15 i 16 de març de 2018 el 1r Congrés de Consum de l'Advocacia, coorganitzat amb el CICAC.
Fri Mar 16 00:00:00 CET 2018

Dijous 15 de març, coincidint amb el Dia Mundial dels Drets dels Consumidors, una vintena d’experts van abordar el control de transparència en la contractació bancària, els compliment dels contractes de crèdit per béns immobles, els crèdits al consum, els retards de vols i pèrdua d’equipatges, els vicis ocults en les compravendes, el principi d’efectivitat de la jurisprudència comunitària i els contractes a distància. A la jornada del divendres 16 es va tractar la Llei de la Segona Oportunitat, la mediació i l’arbitratge en el consum i l’obsolescència programada.

La degana  Mª Eugenia Gay Rosell, el president del CICAC, Julio J. Naveira, i el degà de la Facultat de Dret de la UB, Xavier Pons, van inaugurar el Congrés. Hi van participar com a moderadors, el secretari de la Junta, Jesús Sánchez, i les diputades  Cristina Vallejo i Yvonne Pavia.

Durant el Congrés, l’Advocacia ha homenatjat els magistrats/des que han plantejat qüestions prejudicials prèvies per defensar els drets dels consumidors i els advocats/des que els han instat.

Congrés de Consum de l'Advocacia a l'ICAB from ICAB on Vimeo.