Transformació Digital | Departament de Transformació Digital

Save the Children presenta a l'ICAB l'informe 'Violència Viral'

El 4 de juliol, Save the Children ha presentat a la seu de l'ICAB l'informe 'Violència Viral' per explicar la utilització que fan els menors de les noves tecnologies i el nivell d’exposició que tenen a la violència on-line.
Fri Jul 05 00:00:00 CEST 2019

Save the Children apunta el ciberassetjament com la forma de violència més comuna entre els adolescents i adverteix que aquest tipus de violència succeeix de mitjana per primera vegada quan els nens i nenes tenen 13 anys i la persona que assetja és, en un 64% dels casos, amic i/o company del centre d’estudis.

Save the Children ha posat en marxa la campanya #ViolènciaViral per fer visible la violència que pateixen molts nens i nenes a l’entorn digital i per demanar al Govern que aprovi de manera urgent la Llei Orgànica de Protecció Integral a la Infància i l’Adolescència davant la Violència, que inclou mesures de prevenció, detecció i actuació per poder eradicar tots els tipus de violència que pateixen nens i nenes, contemplant específicament els delictes de violència contra la infància a través de les noves tecnologies.

“L’ús d’Internet té grans beneficis per als infants i adolescents i no s’ha de criminalitzar. Ensenyar als joves pautes i regles per l’ús segur d’Internet és la millor forma de prevenir qualsevol tipus de violència on-line”, s’indica des de l’ONG.

Descarrega’t l’informe VIOLÈNCIA VIRAL.

Juntament amb la presentació de l’informe, el Diputat de la Junta de Govern de l’ICAB, Rodolfo Tesone, ha presentat el projecte de la Carta de Barcelona pels Drets de la Ciutadania en l’Era Digital que l’ICAB està liderant i en el que participen nombroses institucions.

A través del projecte, l’ICAB vol portar al pla internacional la necessitat d’una nova definició de les declaracions de Drets Humans per contemplar tant l’impacte de les tecnologies en aquests drets, amb la finalitat de preservar els drets fonamentals de les persones a l’àmbit digital, i per incloure els nous drets digitals de les persones.

Disposes de més informació del projecte a http://digitalrightsbarcelona.org/