Màrqueting | SolidarICAB

SOLIDARICAB: La Mutualidad compromesa amb la Responsabilitat Social Corporativa

Protagonista del Plan Estratégico de la entidad.
Fri Mar 16 00:00:00 CET 2018

En l'últim any la Mutualidad de la Abogacía ha fet un pas més pel que fa al seu comportament amb l'entorn, és a dir, amb la societat i els ciutadans.

La premissa és situar aquest compromís de responsabilitat social com a element transversal en el cor de l'estratègia de la Mutualidad.

Per a això ha creat un Pla d'Actuació que conté programes a llarg termini, amb objectius de responsabilitat i eficiència que resultin mesurables.

La posada en pràctica del Pla ha estat precedida de l'anàlisi del punt de partida i posteriorment s'ha mesurat i avaluat l'impacte de l'entitat en la societat per transformar-lo en una oportunitat d'aportar experiències positives en aquest entorn.

En aquesta línia, i segons explica el director general de la Mutualidad, Rafael Navas, "hem decidit fer un pas més, sortir de la nostra zona de confort a través d'una contribució activa i voluntària, més enllà de les obligacions legals".

Els inversors de tot el món entenen que només els que considerin els riscos socials i mediambientals, seran capaços de perviure a llarg termini.

I si bé fa gairebé 70 anys que la Mutualidad respecta els criteris de sostenibilitat en el si de les seves activitats, la meta és crear oportunitats per revertir a la societat els valors que es vénen aplicant als llarg de la seva història.

Pla amb tres pilars per al progrés

La Mutualidad té clar que "canviar és sinònim de progrés". Per això, el Pla d'Actuació es desenvolupa en tres àrees: econòmica, mediambiental i social.

La primera suposa generar riquesa en la societat, mantenir una política equilibrada dels beneficis i una reinversió en la Mutualidad, com fins ara, però també a la societat.

Pel que fa a la mediambiental, el compromís és minimitzar els recursos que s'empren del medi ambient i l'impacte que en ell es produeix.

Finalment, la responsabilitat social atén les necessitats de les persones i al canvi de les relacions de desigualtat presents en la nostra societat.