Comissió d'Estrangeria | Comissió de Justícia Penal Internacional | Comissió de Relacions Internacionals | Grup de l'Advocacia Jove (GAJ Barcelona) | Comunicació (Premsa, Web i Món Jurídic) | Torn d’Ofici i Assistència a la Persona Detinguda - Ciutat de la Justícia | Notes de Premsa

Projecte de l'Advocacia de Barcelona "Ukrainian Population Assistance"

Tue Mar 08 07:30:00 CET 2022

Aquesta declaració de guerra constitueix una violació de l'article 5.1 d) de l'Estatut de Roma i, per tant, una agressió contra la comunitat internacional.

L'Advocacia, garant dels drets de les persones, ha d'oferir l'assistència i la defensa jurídica als ciutadans ucraïnesos desplaçats.

Per això, la Junta de Govern de l'ICAB, a través de les comissions del Torn d'Ofici, Estrangeria, Internacional, Penal Internacional i DDHH i el Grup de l'Advocacia Jove, posa en marxa el Projecte “UKRAINIAN POPULATION ASSISTANCE”.

LES ACCIONS QUE ES PORTARAN A TERME MITJANÇANT AQUEST PROJECTE SÓN:

1r Assistència lletrada i assessorament gratuït a les persones desplaçades d'Ucraïna a la ciutat de Barcelona o a qualsevol de les delegacions de l'ICAB.

2n Col·laboració i seguiment en la derivació als serveis socials d'organismes públics i ONG de la població ucraïnesa desplaçada.

3r Realització i difusió d'una guia bàsica d'urgència d'assistència de desplaçats.

4t Difusió Jurídica entre el col·lectiu ucraïnès, ONG i organismes dedicats a l'assistència de la població desplaçada d'Ucraïna, donant a conèixer les normes internacionals de protecció internacional, de dret humanitari i Justícia Penal Internacional, perquè les víctimes puguin reclamar els seus drets.

Seguiment de les accions derivades de l'Assistència al Projecte UKRAINIAN POPULATION ASSISTANCE i de l'efectivitat de les accions plantejades, tant de protecció internacional, com d'assistència lletrada i els elements de justícia internacional.

Per tal de poder atendre les peticions es crearà el correu icab.ucrania@icab.cat

Barcelona, 27 de febrer de 2022

---------------------------------------------------------------------
Documents actualitzats a data 2 de març de 2022

• Torn d'Ofici i Assistència al Detingut

Pagament corresponent a Assistència i Torn d’Ofici (27/03/2024)

Us comuniquem que s'ha procedit a efectuar l'ordre de pagament del 14% de les actuacions professionals del Torn d'Ofici i Assistència a la Persona Detinguda justificades al mes de gener de 2024 i del 73% del mes de febrer de 2024.
  • Grup de l'Advocacia Jove (GAJ Barcelona)

IOGAJ 2024 a l'ICAB: 2n trimestre 2024

Amb el ioga enfortim el cos per a enfortir la ment, amb pràctiques dinàmiques i adaptades a tots els nivells, que t'ajudaran a millorar la qualitat del teu dia a dia i del teu treball. ...
  • Comissió d'Estrangeria

Obertes les inscripcions per al Curs General d’Estrangeria 2024 que organitza l'ICAB

El curs s’iniciarà el 3 d'abril de 2024 i comptarà amb una prova final de capacitació obligatòria (accés al Torn d'Ofici, prova final de capacitació obligatòria).