Departament Internacional | Departament Internacional ICAB | Formació ICAB

Pràctiques al Tribunal de Justícia de la Unió Europea 2022

El Tribunal de Justícia de la Unió Europea ofereix cada any un nombre limitat de places per realitzar pràctiques remunerades als gabinets dels membres del Tribunal de Justícia i del Tribunal General i als serveis del Tribunal de Justícia.

Tue Aug 30 15:25:00 CEST 2022

Informació general

Les pràctiques als gabinets dels membres del Tribunal de Justícia i del Tribunal General tenen una durada mínima de tres mesos i màxima de cinc mesos. Comencen, dins dels dos períodes indicats a continuació, el dia 1 o el dia 16 del mes. Les pràctiques als serveis del Tribunal de Justícia tenen una durada de cinc mesos i comencen el dia 1 del primer mes de cadascun dels dos períodes indicats a continuació.

Les pràctiques als serveis del Tribunal de Justícia es desenvolupen principalment a les Direccions de Traducció jurídica, a la Direcció de Recerca i Documentació, a la Direcció de Comunicació, a la Direcció de Protocol i de Visites, al servei del Conseller jurídic per a assumptes administratius, a la Secretaria del Tribunal General i a la Direcció d'Interpretació (respecte a les pràctiques a la Direcció d'Interpretació, vegeu informació).

Hi ha dos períodes de pràctiques:

– De l'1 de març al 31 de juliol (presentació de candidatures de l'1 de juliol al 15 de setembre de cada any).

– Del 16 de setembre al final de febrer per a les pràctiques als gabinets i de l'1 d'octubre al final de febrer per a les pràctiques als serveis (presentació de candidatures de l'1 de febrer al 15 d'abril de cada any).

Els candidats, que han de posseir un títol universitari en Dret, en Ciències Polítiques o Econòmiques o en un àmbit similar, o, per a les pràctiques a la Direcció d'Interpretació, un títol d'intèrpret de conferències, han de presentar les candidatures a través de la aplicació EU CV Online en els terminis fixats. Els candidats han de tenir un coneixement profund d'una llengua oficial de la Unió Europea i un bon coneixement d'una altra llengua oficial. Per raons de servei, és convenient tenir un bon coneixement del francès. Els candidats ja no hauran d'haver realitzat pràctiques (remunerades o no) en una institució o òrgan de la Unió Europea. L'import de la beca és de 1 372 € al mes. Aquest import no està subjecte al règim fiscal aplicable als funcionaris i altres agents de la Unió Europea. S'abonarà una contribució a les despeses de viatge de 150 € als becaris el lloc de residència dels quals estigui a una distància geogràfica de 200 km o més de la seu del Tribunal de Justícia de la Unió Europea.

___

Les pràctiques a la Direcció d'Interpretació, d'una durada d'entre deu i dotze setmanes, s'adrecen abans de res a joves diplomats en Interpretació de Conferències la combinació lingüística de les quals presenti un interès per a aquesta Direcció. El seu objectiu consisteix a oferir als joves intèrprets un control del seu perfeccionament professional, més específicament en l'àmbit de la interpretació jurídica, que implica tant la preparació dels expedients com la recerca terminològica i la realització d'exercicis pràctics a la cabina muda. Cal un coneixement del francès llegit. La selecció de candidatures es fa una vegada a l'any, al voltant del 15 de setembre, per a tot l'any judicial (presentació de candidatures de l'1 de juliol al 15 de setembre de cada any). Preguem que tingueu en compte que durant les vacances judicials no se celebren vistes.

Amb caràcter excepcional es permet, en determinades condicions, realitzar pràctiques no remunerades per la institució al gabinet d'un Membre, a iniciativa d'aquest, fora dels dos períodes de pràctiques indicats anteriorment i sense necessitat de presentar una sol·licitud a través de l'aplicació EU CV Online en els terminis esmentats. Aquestes pràctiques s'efectuen en el marc d'un programa de formació inicial, professional o contínua el calendari del qual és incompatible amb els períodes de pràctiques esmentats. L’aplicació d’aquest règim requereix que els becaris percebin alguna beca, assignació o remuneració procedent duna altra font per la realització de les pràctiques.