Torn d'Ofici i Assistència al Detingut | Comunicació (Premsa, Web i Món Jurídic) | Torn d’Ofici i Assistència a la Persona Detinguda - Ciutat de la Justícia

NOTA INFORMATIVA ICAB: Acord per buscar la millora de les condicions del Torn d’Ofici a Catalunya

L’advocacia catalana i la Conselleria de Justícia, Drets i Memòria de la Generalitat han acordat aquest dimarts, 25 d’abril de 2023, estudiar com millorar les condicions del torn d’ofici a Catalunya. El compromís consisteix en la creació d’un grup de treball entre l’advocacia institucional i la conselleria que, mitjançant un calendari pautat de reunions, analitzarà totes i cadascuna de les reivindicacions de l’advocacia en l’àmbit de la justícia gratuïta. En declaracions a les agències de notícies, el Departament es compromet a “avaluar les reivindicacions i treballar-les conjuntament per explorar les possibilitats de millora i la correcció d’ineficiències del sistema”.

Wed Apr 26 12:37:05 CEST 2023

La representació de l’advocacia institucional catalana ha estat liderada per la presidenta del Consell, Encarna Orduna, acompanyada de la presidenta i vicepresidenta de la Comissió del Torn d’Ofici del CICAC, Eulàlia Barros (degana ICA Sabadell) i Estela Martín (degana ICA Tarragona), respectivament. Per part de l’Il·lustre Col·legi de l’Advocacia de Barcelona, han assistit a la reunió la diputada responsable del Torn d’Ofici, Carmen Valenzuela, i la coordinadora del servei, Maria Cruz Martínez.

Orduna ha manifestat que “tenim el compromís del Departament per estudiar una per una les reivindicacions que plantegem” i ha recordat que “ens dirigim a la Generalitat perquè és l’administració competent en matèria de justícia gratuïta i la responsable dels mòduls que cobra l’advocacia d’ofici catalana”. En el mateix sentit, Valenzuela afegeix que “és a Catalunya i amb la negociació amb la Generalitat on ens juguem que la immensa majoria de les nostres reivindicacions siguin ateses”; unes reivindicacions que la diputada de l’ICAB recorda que s’han “convertit ja en urgències evidents, ja que la situació que pateixen els advocats i advocades que exerceixen en el torn d’ofici és absolutament insostenible”.

L’ICAB, conjuntament amb el Consell de l’Advocacia Catalana, seguirà reivindicant i reclamant la millora de les condicions del torn d’ofici tant des del punt de vista econòmic com de reducció burocràtica i conciliació. El degà i la Junta de Govern han ratificat repetidament aquesta voluntat i, en concret, recentment en l’assemblea col·legial i el fòrum de debat específic del passat dilluns.

L’ICAB, per la millora del Torn d’Ofici i la Justícia Gratuïta.

Escoltem, actuem, reivindiquem!