Observatori Igualtat | Notes de Premsa

NOTA DE PREMSA: L’Observatori per la Plena Igualtat de l’ICAB lliura el Premi "Women Business & Justice European Forum 2023" a Michelle Bachelet i a les juristes Gloria Poyatos i Silvia Giménez-Salinas

Aquest guardó s’ha donat en el marc del "5th Women Business & Justice European Forum", un espai de debat i reflexió organitzat per l’Observatori per la Plena Igualtat del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona (ICAB).

Thu Nov 30 18:37:41 CET 2023

En el marc de la celebració del 5th Women Business & Justice European Forum, un esdeveniment organitzat per l’Observatori per la Plena Igualtat del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona per promoure el debat i la reflexió per tal de poder seguir avançant cap a la igualtat plena,  s’ha lliurat el Premi Women Business & Justice European Forum 2023. Amb aquest guardó es vol reconèixer el treball en favor de la Igualtat.

En aquesta edició s’ha reconegut la figura de Gloria Poyatos Matas, magistrada de la Sala Social del Tribunal Superior de Justícia de Canàries, a través de la laudatio a càrrec de Carles McCragh i Prujà, degà emèrit de l'Il·lustre Col·legi de l'Advocacia de Girona i vicepresident de l'Observatori dels Drets de les Persones de l’ICAB.

També ha rebut aquesta distinció Michelle Bachelet, alta comissionada de les Nacions Unides per als Drets Humans (2018-2022), directora executiva d’ONU Dones (2010-2013) i expresidenta de la República de Xile. En aquesta ocasió la laudatio ha anat a càrrec de Victoria Ortega Benito, la presidenta de Consejo General de la Abogacía Española. Ha recollit la distinció, en nom de Bachelet, la directora de la Divisió d'Igualtat de Gènere de la UNESCO, Begoña Lasagabaster Olazábal.

L’Observatori per la Plena Igualtat de l’ICAB ha guardonat també a Silvia Giménez-Salinas, degana emèrita de l'ICAB i copresidenta de l’Observatori del Drets de les Persones de la Corporació.  La laudatio ha anat a càrrec de Mª Eugènia Gay Rosell, tinenta d'alcaldia de l'Ajuntament de Barcelona i degana emèrita de l’advocacia barcelonina.

La presidenta de Consejo General de la Abogacía Española, Victoria Ortega Benito, el degà de l’ICAB, Jesús M. Sánchez, la vicedegana d’aquesta Corporació, Susana Ferrer Delgadillo, i la tresorera i presidenta de l'Observatori per la Plena Igualtat del Col·legi, Yvonne Pavia Lalauze, han fet el lliurament dels premis.

5th Women Business & Justice European Forum: “La igualtat i els nous paradigmes”

Carme Artigas, secretària d’Estat de Digitalització i Intel·ligència Artificial del Ministeri d’Afers Econòmics i Transformació Digital, el degà de l’ICAB i la presidenta de l'Observatori per la Plena Igualtat han inaugurat el 5th Women Business & Justice European Forum, que en aquesta ocasió ha tingut com a objectiu analitzar els nous paradigmes que comporten la IA i les TIC en l’àmbit de la igualtat.

El Congrés s’ha estructurat en cinc taules que han servit per abordar la  Intel·ligència Artificial inclusiva, la innovació i digitalització equitativa; els nous reptes en Comunicació; el  talent jove i quins aspectes s’han de dur a terme per promoure un punt d’inflexió que permeti seguir avançant vers la igualtat. A més, s’ha realitzat una sessió especial per abordar “la intel·ligència artificial, avenços i desafiaments des d'un enfocament de gènere”. Aquesta anàlisi ha estat possible gràcies a la participació de més d’una vintena de ponents, dones i homes referents del món del dret, la política, l'empresa, la ciència i la cultura.

La celebració del 5th Women Business & Justice European Forum, que ha clausurat Susana Ferrer, vicedegana de l'ICAB, ha servit per visibilitzar el talent femení, per establir sinergies i per avançar en l’assoliment dels Objectius per al Desenvolupament Sostenible (ODS) de l'Agenda 2030 de les Nacions Unides en matèria d’Igualtat.