Comunicació (Premsa, Web i Món Jurídic) | Observatori Igualtat | Notes de Premsa

NOTA DE PREMSA: L’ICAB reivindica una “plena igualtat” en el marc del ‘4th Women Business & Justice European Forum’ que se celebra el 22 de setembre

• Aquesta nova edició té un nou format, ja que evoluciona cap a un projecte més ampli que continuarà durant tot l’any amb espais de reflexió, debat i formació
  • En el marc d’aquest Congrés es presentarà L'Estudi sobre la Igualtat al sector legal', realitzat pel Consejo General de la Abogacía Española, el Women Business & Justice European Forum i la Fundación Wolters Kluwer, per posar en relleu els desequilibris de caràcter estructural que pateixen les dones advocades tant de petits com de grans despatxos.
Tue Sep 20 13:58:00 CEST 2022

Barcelona, 20 de setembre del 2022.  El Col·legi de l’Advocacia de Barcelona (ICAB) celebra el  dijous 22 de setembre el 4th Women Business & Justice European Forum sota el lema “Per una plena igualtat”, amb l’objectiu de visibilitzar el talent femení, crear una xarxa europea per avançar amb els Objectius per al Desenvolupament Sostenible (ODS) de l'Agenda 2030 de les Nacions Unides i donar a conèixer els desequilibris de caràcter estructural que pateixen les dones.

Per això, més de trenta dones referents del sector jurídic, empresarial, institucional i de la societat en general participaran en el Congrés, juntament amb reconeguts juristes, ja que l’ICAB és plenament conscient que assolir una plena igualtat és una tasca que han de fer conjuntament les dones i els homes de la nostra societat.

Aquesta edició del Women Business & Justice European Forum té un nou format ja que evoluciona cap a un projecte més ampli que continuarà durant tot l’any amb espais de reflexió, de debat i de formació.

Podeu consultar el programa detallat en el següent enllaç.

Inauguració, 22  de setembre

El 22 de setembre, a les 9.30h, el degà del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona, Jesús M. Sánchez, pronunciarà unes paraules de benvinguda i tot seguit s’iniciarà el Congrés, que en aquesta ocasió s’estructura en sis taules que serviran per abordar temes com: “liderar en femení”; “els valors de la societat moderna en femení”; el “creixement econòmic en femení”, “el lideratge en moments de crisi en femení”; “ un nou horitzó en femení” i “redefinim l'advocacia en femení”.

Presentació de l’Estudi sobre la Igualtat al sector legal

Precisament, la darrera taula del Congrés servirà per donar a conèixer els resultats de l’Estudi sobre la Igualtat al sector legal, realitzat pel Consejo General de la Abogacía Española (CGAE), el Women Business & Justice European Forum i la Fundación Wolters Kluwer, per posar en relleu els desequilibris de caràcter estructural que pateixen les dones advocades de petits i grans despatxos.

Aquesta primera edició de l’estudi ha estat possible gràcies als "focus group" celebrats al llarg d’un any en 15 Col·legis de l’Advocacia d’arreu d’Espanya. L’estudi tindrà una continuació amb dades que es recolliran de tot el territori.

Cloenda i lliurament de premis

La vicedegana, Susana Ferrer, clausurarà el  Congrés i tot seguit i juntament amb Victoria Ortega, presidenta del CGAE; Jesús M. Sánchez, degà del Col·legi de l'Advocacia de Barcelona; i Yvonne Pavía, diputada, tresorera, responsable de l'Àrea d'Igualtat i presidenta de l'Observatori per la plena igualtat de l'ICAB, lliuraran els premis del 4th Women Business & Justice European Forum’. Les premiades són M. Eugènia Gay Rosell, degana emèrita de l’ICAB, Cecilia Monzón - a títol pòstum- advocada i activista en favor dels Drets de les Dones i Maia Román Fernández, presidenta de l'Advocacia Jove Española.

A través d’aquest esdeveniment, l’ICAB vol mostrar el compromís de l’advocacia per assolir la igualtat plena i efectiva entre homes i dones.

Els periodistes interessats en seguir el ‘4th Women Business & Justice European Forum’ han d’acreditar-se prèviament tot indicant nom i cognom, mitjà i telèfon de contacte a comunicacio@icab.cat

CONVOCATÒRIA DE PREMSA

Acte:

L’ICAB reivindica la “igualtat plena” en el marc del ‘4th Women Business & Justice European Forum’ que se celebra el 22 de setembre

Dia:

Dijous, 22 de setembre de 2022 de 9.30 a 19.30h

Lloc:

Col·legi de l’Advocacia de Barcelona (c/ Mallorca, 283).

Acte presencial