Comunicació (Premsa, Web i Món Jurídic) | Arenys de Mar | Notes de Premsa

NOTA DE PREMSA: L’ICAB i l’Ajuntament de Pineda de Mar augmenten les hores del Servei d’Orientació Jurídica ofert a les dones d’aquest municipi

L’atenció d’aquest SOJ serà de 3h cada 15 dies aquest 2016, atès el major nombre de peticions d’assessorament jurídic que ha hagut en anys anteriors per part de les dones de Pineda de Mar
Wed Mar 09 00:00:00 CET 2016

La diputada de la Junta de Govern del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona Mercè Claramunt i l’alcalde de l’Ajuntament de Pineda de Mar, Xavier Amor, han signat el 9 de març de 2016 el conveni de renovació del Servei d’Orientació Jurídica que presta l’ICAB en aquest municipi del Maresme. Per part de l'Ajuntament també han participat Carme Aragonès, 1a tinent d'alcalde i coordinadora del Govern municipal i Pilar Fernández, regidora de Benestar Social, Gent Gran i Igualtat.

La novetat d’aquest conveni és que l’Ajuntament de Pineda de Mar i el Col·legi de l’Advocacia de Barcelona (ICAB) han augmentat les hores d’assessorament que es prestarà des del Servei d’Orientació Jurídica (SOJ) -que està preferentment dedicat a atendre les consultes de les dones de Pineda de Mar, especialment les que es troben en situació de violència- atès que en els anys anteriors ha hagut un increment de la demanda d’aquest servei per part de les pinedenques.

Per aquest motiu, un lletrat de l’ICAB facilitarà cada 15 dies i durant 3 hores (els dijous de 16 a 19h) aquest assessorament jurídic previ, de manera que durant el 2016 s’oferiran un toral de 63 hores, tal com estableix el conveni signat, que té una vigència d’un any.

El nou conveni també estableix que les noves dependències del Servei d’Orientació Jurídica de Pineda de Mar estaran situades al Centre Anna Bachs, carrer Barcelona, 35, entresòl.

Servei d’Orientació Jurídica

A través del Servei d’Orientació Jurídica (SOJ) advocats col·legiats de l’ICAB faciliten des d’un punt de vista jurídic un primer consell jurídic orientador sobre les consultes formulades pels ciutadans.

Des d’aquest servei també es dóna informació sobre la documentació necessària per sol·licitar el dret d’assistència jurídica gratuïta i es fa la tramitació, si s’escau, d’acord amb el que estableixen les prescripcions de la Llei d’Assistència Jurídica Gratuïta (LAJG) i el Decret 252/1996, de 5 de juliol.

A través del SOJ, l’ICAB dóna resposta a la normativa d’assistència jurídica gratuïta i en particular a l’article 17 del Decret 252/17, que estableix que els col·legis d’advocats disposaran de serveis i assessorament jurídic a la ciutadania.