Torn d'Ofici i Assistència al Detingut | Comunicació (Premsa, Web i Món Jurídic) | Notes de Premsa

NOTA DE PREMSA: L'ICAB aposta per la vacunació preferent de l'advocacia d'Ofici

Fri Feb 05 15:15:00 CET 2021

Barcelona, 5 de febrer de 2020. El Col·legi de l'Advocacia de Barcelona (ICAB) ha iniciat accions per sol·licitar que l'advocacia -com servei essencial d'un estat de dret que garanteix la tutela judicial efectiva i especialment els advocats i advocades que presten el servei del Torn d'Ofici puguin ser inclosos com a grup de prioritat en el programa de vacunació de el servei públic.

L'actuació que desenvolupen els companys i companyes del Torn comporta una evident situació de risc. En aquest sentit l'ICAB alerta que el 92% de les assistències a les persones detingudes es presten pel Torn d'Ofici. El mateix cal dir de l'assistència a víctimes de violència de gènere, i de les actuacions realitzades en altres jurisdiccions, també essencials, per a les que la presència de l'advocacia d'ofici és indispensable i necessària.

L'advocacia d'ofici ha de dur a terme la seva tasca sense posar en perill la seva salut i per a això és necessari que en aquest context de pandèmia pugui continuar treballant en primera línia amb les màximes garanties sanitàries disponibles en aquest moment.

• Torn d'Ofici i Assistència al Detingut

INSCRIPCIONS OBERTES! IV Congrés de l’Advocacia d’Ofici a l’ICAB (2024)

Els dies 16 i 17 de maig de 2024 tindrà lloc el IV Congrés de l’Advocacia d’Ofici, organitzat per l’Il·lustre Col·legi de l’Advocacia de Barcelona (ICAB).
  • Torn d'Ofici i Assistència al Detingut

Pagament corresponent a Assistència i Torn d’Ofici (29/04/2024)

Us comuniquem que s'ha procedit a efectuar l'ordre de pagament del 27% de les actuacions professionals del Torn d'Ofici i Assistència a la Persona Detinguda justificades al mes de febrer de 2024 i del 62% del mes de març de 2024.
  • Comunicació i Màrqueting

Estrenem la Newsletter ICAB!

Seguint amb la política de redefinició d'enviament de flaixos col·legials, el Col·legi ha estrenat la nova Newsletter ICAB, que pretén prioritzar l'activitat institucional, social i formativa de la casa.