Comissió de Dones Advocades | Torn d'Ofici i Assistència al Detingut | Comunicació (Premsa, Web i Món Jurídic) | Notes de Premsa

NOTA DE PREMSA: L’ICAB analitza la Llei del “Sí és sí” en el marc del ‘II Congrés sobre Violència Masclista’ que se celebra els dies 3 i 4 de novembre

Per tal de donar a conèixer tots els canvis que comporta aquesta Llei es farà una atenció a premsa demà dijous, 3 de novembre, a les 17.30h.

Wed Nov 02 17:51:00 CET 2022
  • El congrés serà inaugurat el dijous 3 de novembre, a les 9:30h, per Laia Rosich Solé, directora General per l’erradicació de les violències masclistes del Departament d'Igualtat i Feminismes de la Generalitat de Catalunya; Yvonne Pavía, diputada de Junta de govern del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona i responsable de la Comissió d’Igualtat i Olga Arderiu, presidenta de la Comissió de Dones Advocades de l’ICAB.
  • La consellera de Justícia, Gemma Ubasart, i el degà del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona, Jesús M. Sánchez, clouran el Congrés, el divendres 4 de novembre a les 13h.

Barcelona, 2 de novembre del 2022. La Comissió de Torn d'Ofici i Assistència a la Persona Detinguda i la Comissió de Dones Advocades del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona organitzen per als dies 3 i 4 de novembre el “II Congrés sobre violència masclista”.

A través d’aquest Congrés s’analitzarà la “Llei Orgànica 10/2022 de 6 de setembre de Garantia Integral de Llibertat Sexual. Aspectes penals, laborals i socials”,  coneguda com la “Llei del sí es sí", per tal de tractar el concepte de violència sexual, que contempla no només les agressions sexuals, sinó també el matrimoni forçat, la mutilació genital femenina, assetjament sexual, el tràfic d’éssers humans amb fins d’explotació sexual i les violències sexuals digitals etc. També en relació aquesta llei s’abordarà la problemàtica de la rebaixa de les penes i el seu efecte en la possible revisió de sentències a condemnats per violació, a més de fer èmfasi en el “consentiment”, que no es pot pressuposar sinó que ha de ser mostrat amb actes concloents.

El congrés serà inaugurat el dijous 3 de novembre, a les 9:30h, per Laia Rosich Solé, directora General per l’erradicació de les violències masclistes del Departament d'Igualtat i Feminismes de la Generalitat de Catalunya; Yvonne Pavía, diputada de Junta de govern de l’ICAB i responsable de la Comissió d’Igualtat i Olga Arderiu, advocada i presidenta de la Comissió de Dones Advocades del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona.

Atenció a premsa

Per tal de donar a conèixer tots els canvis que comporta la llei del “sí és sí”,  l’advocada i vicepresidenta de la Comissió de Dones de l’ICAB, Marina Roig, atendrà demà dijous, 3 de novembre, de 17.30h a 18h, als mitjans de comunicació.

En el marc del Congrés també s’abordarà des d’un punt de vista transversal altres aspectes que influeixen en el tractament jurídic de la violència masclista com són:

• Preceptivitat de l'assistència lletrada a les víctimes de violència masclista des de la seva primera denúncia en comissaria de policia. Valoració judicial de la seva declaració.
  • Reforma del Codi Civil de Catalunya (art. 236.5) i del Codi Civil Comú (art. 94) en matèria de suspensió del règim de visites, comunicacions i estades
  • La prova en violència masclista, en violència de gènere i en tràfic d'éssers humans
  • Tràfic d'éssers humans: Criminalitat forçada: Victimització de la dona
  • La víctima en el centre del procediment. Protocol d'actuació dels propis operadors.
  • Xarxes socials i mitjans de comunicació en violència masclista:
  • Cost emocional dels operadors jurídics en l'assistència a les víctimes.

A través de vuit taules i amb la participació de més de 20 ponents, entre els quals hi ha magistrats, advocats, fiscals, sociòlegs, psicòlegs, metges forenses i representants dels Mossos d’Esquadra es farà aquesta anàlisi. Podeu consultar el programa detallat del II Congrés sobre violència masclista a través del següent enllaç

El divendres 4 de novembre, a les 13h, la diputada responsable de la Comissió del Torn d'Ofici i Assistència a la Persona Detinguda de l’ICAB, Carmen Valenzuela, i la diputada responsable de la Comissió de Dones Advocades de l’ICAB, Núria Flaquer, llegiran les conclusions del Congrés.

Tot seguit, la consellera de Justícia, Gemma Ubasart, i el degà del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona, Jesús M. Sánchez, clouran el “II Congrés sobre violència masclista”.

Els mitjans de comunicació que vulguin seguir aquest Congrés o que vulguin assistir a l’atenció a premsa sobre la “Llei del sí és sí” s’hauran d’acreditar tot indicant, nom, mitjà, telèfon de contacte a comunicacio@icab.cat