Centre ADR - ICAB (Centre per a la Resolució Alternativa de Conflictes) | Comunicació (Premsa, Web i Món Jurídic) | Centre ADR - ICAB | Notes de Premsa

NOTA DE PREMSA: El grup europeu de magistrats per la mediació (GEMME) celebra la seva assemblea general per primer vegada a Espanya i ho fa a l'Il·lustre Col·legi de l'Advocacia de Barcelona

Més de 60 magistrats de 16 països europeus es donaran cita a la capital catalana el dissabte 11 de juny per celebrar l'Assemblea General de l'Associació, l'objectiu principal de la qual és l'impuls de la mediació com a mètode prioritari per a la resolució dels conflictes tant de les persones com de les organitzacions i de l’administració pública.

Thu Jun 09 11:38:47 CEST 2022

Barcelona, 9 de juny del 2022 - GEMME (Grup Europeu de Magistrats per la Mediació) és una associació fundada el 2003 amb seu a París (França). La majoria dels seus membres són jutges i magistrats, però també fiscals, lletrats de l'administració de justícia i altres professionals relacionats amb l'àmbit de la mediació. Els uneix la intenció d'impulsar aquest mètode alternatiu de resolució de conflictes entre la ciutadania i les institucions perquè estan convençuts dels seus enormes beneficis i que és el millor camí per aconseguir una cultura de pau.

L'Assemblea General és una reunió que se celebra cada dos anys i a la qual estan cridats a participar-hi tots els membres del Grup Europeu de Magistrats per la Mediació per definir les properes actuacions i triar els seus òrgans de Govern. En aquesta ocasió, i per primera vegada a la història de GEMME, la reunió tindrà lloc en un país diferent de França i se celebrarà a Barcelona, a la seu de l'Il·lustre Col·legi de l'Advocacia de Barcelona (ICAB).

A més, s'han organitzat unes jornades acadèmiques prèvies amb el títol: Jornades de Mediació GEMME-ICAB: Judicatura i Advocacia per la resolució pacífica dels conflictes obertes a totes les persones interessades en la mediació. Hi participaran com a ponents diferents magistrats europeus, així com representants de l'ICAB.

Les jornades inclouen un contingut complet i nou entre el que destaquen la Taula rodona: Quan la conciliació pel jutge i quan derivar a mediació? i el Cercle de Diàleg La mediació: una professió autònoma?

Gairebé 200 persones s'han registrat per participar en aquestes jornades, que estan organitzades conjuntament per GEMME i l'ICAB.