Comissió de Relacions amb l'Administració i la Justícia (CRAJ) | Comissió de Relacions amb l'Administració i la Justícia (CRAJ)

La CRAJ informa: deducció per doble pagador a la quota íntegra autonòmica de l’IRPF 2020

L'Agència Tributària de Catalunya ha informat que els contribuents que presentin enguany, a partir del 7 d’abril, la declaració de la renda 2020, i que hagin estat afectades per un ERTO, hagin quedat a l’atur o hagin obtingut ingressos procedents d’un segon pagador, es podran aplicar la deducció que el Govern de la Generalitat va aprovar el novembre del 2020 per mitjà del Decret llei 36/2020, de 3 de novembre, de mesures urgents en l'àmbit de l'impost sobre les estades en establiments turístics i de l'impost sobre la renda de les persones físiques.

Wed Apr 07 11:55:30 CEST 2021

L’objectiu de la mesura —una deducció autonòmica a l’IRPF per a les rendes laborals/salarials més baixes— és protegir els treballadors amb més precarietat laboral que l’any 2020 han estat afectats per un ERTO, s’han trobat a l’atur o han encadenat diversos contractes.

La regulació actual de l’IRPF estableix que no estan obligats a presentar la declaració els contribuents que hagin percebut rendiments íntegres del treball d’un mateix pagador per import inferior a 22.000 euros bruts anuals. En canvi, si els rendiments provenen de dos o més pagadors, la declaració s’ha de presentar a partir dels 14.000 euros bruts anuals rebuts, sempre que l’import cobrat del segon o més pagadors sigui superior a 1.500 euros. És el cas dels treballadors que, durant el 2020 han cobrat una part del sou de la seva empresa i, una altra, de l’Estat, en forma de prestacions contributives derivades de situacions d’ERTO COVID-19, la prestació per haver-se quedat a l’atur o que hagin tingut més d’un pagador.

L’import de la deducció en la quota íntegra autonòmica de l’IRPF és equivalent a la diferència entre la quota íntegra catalana i la quota íntegra estatal, sempre que aquesta diferència sigui positiva. Això vol dir que la Generalitat deixarà de cobrar el diferencial català per evitar que aquests treballadors es vegin penalitzats a l’hora de fer la declaració de la renda corresponent al 2020.

Aquesta deducció no apareix aplicada automàticament a l'esborrany de la declaració de la renda. Això vol dir que ha de ser el mateix contribuent qui s’ha d’aplicar la deducció perquè aquesta tingui efecte en el còmput global de la declaració.

Us facilitem l'enllaç per a consultar una taula amb exemples del càlcul de la deducció. Així mateix, podeu ampliar la informació amb el document de FAQ i consultar-ne una síntesi al Sabies que...?

• Comissió de Relacions amb l'Administració i la Justícia (CRAJ)

• Mallorca, 283
      Barcelona, Barcelona (Espanya)
    • 93 601 13 44 / 93 496 18 80

• Comissió de Relacions amb l'Administració i la Justícia (CRAJ) | Titulars

La CRAJ informa: Inspecció a la secció territorial de la Fiscalia de Santa Coloma de Gramenet

Us informem que la Fiscalia de la Comunitat Autònoma de Catalunya té previst dur a terme una inspecció sobre la secció territorial de la Fiscalia de Santa Coloma de Gramenet el proper dia 25 d’abril de 2024.
  • Comissió de Relacions amb l'Administració i la Justícia (CRAJ) | Titulars

La CRAJ informa: Nou tràmit de presentació de recursos de reposició

Us informem que l’Agència Tributària de Catalunya ha posat a disposició de la ciutadania un nou tràmit que permet presentar recursos de reposició en contra d’actes de reclamació del pagament d’un deute pendent en via executiva.
  • Comissió de Relacions amb l'Administració i la Justícia (CRAJ)

L'ICAB, present al Dia de les Esquadres de la Regió de Barcelona 2024

La diputada de la Junta de Govern de l'Il·ustre Col·legi de l'Advocacia de Barcelona (ICAB) Paz Valles ha ha assistit en representació del Col·legi a l’acte de celebració del Dia de les Esquadres de la Regió Policial Metropolitana Barcelona ...