Observatori dels Drets de les Persones | Observatori dels Drets de les Persones

L'Observatori dels Drets de les Persones organitza un Diàleg itinerant ICAB-ICAM sobre el pacte europeu de migració i asil (ODS 10 – ODS 16)

El Pacte Europeu de Migració i Asil, proposat per la Comissió Europea, sorgeix com a resposta a la necessitat d’una política comuna  europea en matèria de migració i asil que sigui efectiva, justa i sostenible. Aquest pacte es presenta com un intent de superar les divisions entre els Estats membres de la Unió Europea (UE) respecte als temes de  migració i asil, problemes que s’han intensificat des de la crisi migratòria de 2015.

Thu Mar 21 00:00:00 CET 2024

El Diàleg itinerant ICAB-ICAM que s’ofereix sobre aquest pacte és fonamental per generar debat al si de l’Observatori de Drets de les Persones de l’Il·lustre Col·legi de l’Advocacia de Barcelona (ICAB); resulta important perquè a través del diàleg constructiu podem abordar els complexes desafiaments de la migració a Europa de manera que respecti els Drets Humans, promogui la solidaritat entre els Estats membres i garanteixi la seguretat i benestar, tant dels migrants com de les societats d’acollida.

Aquest diàleg és inclusiu, per la qualitat dels seus ponents i tenint en compte les veus d’un dels principals impulsors del PACTE, Juan Fernando López Aguilar, la mirada acadèmica d’una de les figures més rellevants en l’àmbit, Eduardo Rojo i la visió jurídica de l'Il·lustre Col·legi de l’Advocacia (ICAB), així com de l'experta en migracions Erika Torregrossa, copresidenta de l’Observatori de Drets de les Persones. Moderats per l’advocada defensora dels drets de les persones migrants, Maria Helena Bedoya.

L'acte tindrà lloc el dilluns 25 de març de 2024, a les 16.30h, a la 8a planta de l'ICAB.

Presenta:

• Jesús M. Sánchez García, degà de l'ICAB

Diàleg:

• Juan Fernando López Aguilar, eurodiputat
  • Eduardo Rojo Torrecilla, catedràtic UAB
  • Erika Torregrossa Acuña, copresidenta de l'Observatori dels Drets de les Persones

Modera:

• Maria Helena Bedoya, membre del Consell Assessor de l'Observatori dels Drets de les Persones

Confirmació assistència a l’adreça: actes@icab.cat