Observatori dels Drets de les Persones | Notes de Premsa

L'Observatori dels Drets de les Persones de l’ICAB analitza la situació dels Drets Humans a Espanya amb motiu del 75è aniversari de la Carta de les Nacions Unides

• Serà el proper dilluns, 11 de desembre de 2023, a les 10.30h, a la seu de l’ICAB.
  • La jornada serà inaugurada pel degà de l’ICAB, el delegat del Govern a Catalunya, l’alcaldessa de Santa Coloma de Gramenet i la segona tinenta de l’Alcaldia de l’Ajuntament de Barcelona. Clausurà la consellera de Justícia, Drets i Memòria de la Generalitat de Catalunya.
  • L'Associació Pro Derechos Humanos de España (APDHE) presentarà l’informe «La declaración Universal de los Derechos Humanos en España», editat per VLEX, on es fa un seguiment de l’estat de compliment per part d’Espanya dels 30 drets fonamentals que figuren en la Declaració Universal dels Drets Humans així com la seva progressiva evolució al llarg dels darrers 75 anys.
Tue Dec 05 10:24:00 CET 2023

Barcelona, 5 de desembre del 2023. L'Observatori dels Drets de les Persones de l’Il·lustre Col·legi de l’Advocacia de Barcelona (ICAB) organitza una Jornada Commemorativa del 75è aniversari de la Carta de les Nacions Unides pels Drets Humans.  Sera el proper dilluns, 11 de desembre, a les 10.30h, a la seu de l’advocacia barcelonina.

El degà de l’ICAB; Jesús M. Sánchez, el delegat del Govern a Catalunya, Carlos Prieto, l’alcaldessa de Santa Coloma de Gramenet, diputada de Relacions Internacionals, Agenda 2030, Agendes urbanes i Innovació de polítiques públiques a la Diputació de Barcelona, Núria Parlón, i la tinenta de l’Alcaldia de l’Ajuntament de Barcelona, Mª Eugènia Gay, inauguraran aquesta jornada a la seu de l’ICAB. Gay realitzarà la conferència inaugural: “Els Drets Humans del local a l’universal”.

La Jornada Commemorativa del 75è aniversari Carta de les Nacions Unides pels Drets Humans comptarà amb dues taules rodones. En la primera, titulada “Del 75è aniversari de la Declaració Universal al 45è aniversari de la Constitució Espanyola» es presentarà l’informe «La Declaración Universal de los Derechos Humanos en España» elaborat per l'Asociación Pro Derechos Humanos de España (APDHE). Aquest document, editat per VLEX, fa un seguiment de l’estat de compliment per part d’Espanya dels 30 drets fonamentals que figuren en la Declaració Universal dels Drets Humans així com la seva progressiva evolució al llarg dels darrers 75 anys. En aquesta taula participaran com a ponents Tania García, presidenta d’APDHE; Joaquin Nieto, ex director de l’Organització Internacional del Treball i vicepresident d’APDHE; Ignacio González, magistrat, vocal de Jutges per la Democràcia i secretari d’APDHE; i Erika Torregrossa, copresidenta de l’Observatori de Drets de les Persones de l’ICAB.

La segona taula rodona, titulada “Conversatori: en clau de Drets Humans”, comptarà amb les ponències de Federico Mayor Zaragoza, expresident de la UNESCO, Maite Parejo, presidenta de l’Observatori de DDHH del Col·legi de l’Advocacia de Madrid (ICAM),i Karlos Castilla, coordinador d’ investigació de l'Institut de Drets Humans de Catalunya. Moderarà la taula Sílvia Gimenez-Salinas, copresidenta de l’Observatori de Drets de les Persones de l’ICAB.

La cloenda anirà a càrrec de Gemma Ubasart, consellera de Justícia, Drets i Memòria de la Generalitat de Catalunya; Jesús M. Sánchez García,  degà l’ICAB; Manuel Szapiro, cap de representació de la Comissió Europea a Barcelona i Emilio Ramírez, copresident de l’Observatori de Drets Humans de l'ICAM.

*Els mitjans interessats en seguir aquest acte han de confirmar assistència a comunicacio@icab.cat

Acte: L'Observatori dels Drets de les Persones de l’ICAB analitza la situació dels Drets Humans a Espanya amb motiu del 75è aniversari Carta de les Nacions Unides // Dia: Dilluns, 11 de desembre a les 10.30h  (ICAB)