Comunicació (Premsa, Web i Món Jurídic) | Notes de Premsa | Sant Raimon de Penyafort

L’ICAB analitza les principals novetats legislatives través de les Jornades Formatives de Sant Raimon de Penyafort

Entre el 6 i el 9 de febrer se celebraran prop de 20 conferències al Col·legi de l’Advocacia de Barcelona que serviran per abordar les noves formes de treball, la fiscalitat en les crisis matrimonials, les limitacions dels interrogatoris en els judicis virtuals, l’impacte en la justícia dels projectes de Llei d’Eficiència, l’estat actual de l’expedient electrònic, l’especialització dels jutjats de família, els riscos ètico-legals del ciberespai, entre d’altres temàtiques.

Fri Feb 03 12:22:52 CET 2023
  • També s’intentarà donar resposta a com l’ordenament jurídic està responent a l’Administració Intel·ligent (metavers, IA i NFT)
  • Totes les conferències es realitzaran de forma presencial i són gratuïtes per a les persones col·legiades.

L’ICAB aposta per la formació continuada com a eix essencial per a l’exercici de la professió. Per aquest motiu, del 6 al 9 de febrer, i arran de la festivitat de Sant Raimon 2023, que porta per lema “La casa de la ciència jurídica”, realitza una vintena de conferències per analitzar tant novetats legislatives de diferents branques del dret, l’aplicació d’eines i recursos en els despatxos professionals, així com la digitalització de l’Administració de Justícia o els riscos derivats del ciberespai o la tramitació del concurs exprés, entre d’altres temàtiques. Totes les conferències es realitzaran de forma presencial a la seu de l’advocacia de Barcelona i són gratuïtes per a les persones col·legiades. Podeu consultar el programa de les Jornades Formatives a través d’aquest enllaç

Jornada inaugural

El dilluns dia 6, a les 16h, el degà de l’ICAB, Jesús M. Sánchez, participarà en la jornada  inaugural d’aquestes Jornades Formatives, amb un taller pràctic sobre les eines digitals per al teletreball als despatxos de l’advocacia, que impartirà Jaime Lapaz Castillo, advocat i diputat de la Junta de Govern del Col·legi de l’Advocacia de Sabadell.

A les 18.15h, la vicedegana, Susana Ferrer, presentarà i moderarà, la conferència sobre l’Administració Intel·ligent (metavers, IA i NFT), on s’intentarà donar resposta a com l’ordenament jurídic està responent a aquestes realitats virtuals a través de les intervencions de Juli Ponce, catedràtic de dret administratiu de la UB; Agustí Cerillo, catedràtic de dret Administratiu de la UOC; i Xavier Urios, vocal de la Secció de Dret Administratiu de l’ICAB.

De dimarts a dijous

El dimarts 7, a les 16h, s’analitzarà la fiscalitat en les crisis matrimonials, les novetats i problemes de la Llei 20/2022 de Memòria Democràtica o la vulneració de Dret per les dilacions indegudes.

A les 18.15h, s’exposaran els models de treball de futur i les seves possibles tendències normatives; es parlarà de la transformació digital en termes d’eficiència, responsabilitat, justícia i formes de vida; es debatrà sobre les oportunitats, els riscos legals i personals, així com els canvis que s’estan produint a conseqüència del desenvolupament de la Intel·ligència Artificial i de la robòtica i la seva irrupció en la vida social, laboral, i mercantil .  També es facilitaran les claus per muntar un despatx virtual i les implicacions legals que comporta.

El dimecres 8, a les 16h, es farà una radiografia de l’estat actual de l’expedient digital per tal d’aclarir quines funcionalitats estan ja implementades, per facilitar quin són els requeriments necessaris per poder accedir i en quines opcions de futur s’està treballant. També s’abordaran les condicions i limitacions dels interrogatoris  i contra interrogatoris en els judicis virtuals. Paral·lelament a aquestes també se celebrarà una conferència per tractar el principi d’efectivitat comunitari i la seva aplicació en l’àmbit processal i s’exposarà com s’ha de fer la tramitació online del concurs express a través de diferents experts i amb la ponència de Javier Hernández Diez, subdirector general d’Impuls i Innovació de Serveis Digitals del Ministeri de Justícia.

A les 18.15h, s’analitzarà l’impacte en la justícia dels projectes de Llei d’Eficiència amb la participació, entre d’altres ponents, de Cristina Ferrando, jutgessa degana de Barcelona. També s’abordarà la necessària especialització dels Jutjats de Família, la gestió del risc per a l’Advocacia in House i es reflexionarà sobre les noves maneres d’exercir la professió.

Les jornades formatives finalitzaran el dijous 9, a les 18.15h, amb la realització de la conferència sobre els paradigmes dels drets d'autor davant la intel·ligència artificial (dilema de Thaler).

A través de la realització d’aquestes conferències el Col·legi de l’Advocacia de Barcelona aposta fermament per la formació de qualitat, ja que el minuciós coneixement teòric i pràctic de l’ordenament jurídic s’impregna dels principis i els valors deontològics que necessàriament han d’inspirar l’exercici de l’advocacia.