Comissió de Cultura / Seccions | Comunicació (Premsa, Web i Món Jurídic) | Formació ICAB | Notes de Premsa

L’ICAB acull el V Congrés de Prova Judicial els dies 24 i 25 de novembre de 2022

• El degà del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona, Jesús M. Sánchez García, el president de l’Institut de Probàtica i Dret Probatori, Frederic Munné Catarina, i el catedràtic de Dret Processal de la Universitat de Barcelona Vicente Pérez Daudí inauguraran aquest esdeveniment el dijous 24 de novembre de 2022, a les 9.30h, a la seu col·legial.
Tue Nov 15 16:18:02 CET 2022
  • L’objectiu d’aquesta nova edició del Congrés és abordar els elements a tenir en compte en relació a les proves personals, entre elles, com triar al millor testimoni i “preparar-lo” per a un interrogatori eficaç, així com determinar les estratègies en la prova documental i la prova pericial i els reptes de futur que aquesta planteja davant el context tecnològic, entre d’altres.

El Col·legi de l'Advocacia de Barcelona (ICAB) i l'Associació de Probàtica i Dret Probatori (APDP) organitzen per als propers 24 i 25 de novembre de 2022 el V Congrés de Prova Judicial amb l’objectiu d’abordar els elements a tenir en compte en relació a les proves personals, les estratègies en la prova documental i la prova pericial.

L’acte serà inaugurat per Jesús M. Sánchez García, degà de l’Il·lustre Col·legi de l’Advocacia de Barcelona; Frederic Munné Catarina, president de l’Institut de Probàtica i Dret Probatori i diputat de la Junta de Govern de l’ICAB; i Vicente Pérez Daudí, catedràtic de Dret Processal de la Universitat de Barcelona.

El Congrés s’estructura en diferents taules rodones que serviran per abordar:

“Les proves personals”:

• Quan s’ha de demanar l’interrogatori de la part contrària.
  • Quan s’ha de demanar la prova testifical.
  • Com triar al millor testimoni i “preparar-lo” per a un interrogatori eficaç.
  • Quins aspectes poden convèncer al jutge després de l’interrogatori.
  • La psicologia del testimoni.
  • Què convenç de veritat a un jutge de l’interrogatori de la part i del testimoni

“Les estratègies en la prova documental”:

• Quins documents es considera essencial aportar
  • Què cal fer per aconseguir els documents que té la part contrària.

“La prova pericial”:

• Què espera un jutge d’un dictamen perquè sigui convincent ?
  • Quan a un jutge el deixa de convèncer un dictamen judicial?

Assaig clínic i reptes de futur sobre la prova

• Examen experimental sobre la valoració pericial d’un immoble
  • Anàlisi experimental sobre els ‘smarts legal contract’ en l’àmbit de la prova i valoració dels fets.

Podeu consultar el programa detallat en el següent enllaç.

El Congrés comptarà amb la participació de prop de 30 experts en la matèria entre els quals hi ha advocats/des, magistrats/des, professors de Dret processal, professors de Psicologia i pèrits cal·lígrafs.

El catedràtic de Dret Processal a la Universitat Pompeu Fabra, Joan Picó Junoy, serà l’encarregat de cloure la V edició del Congrés de probàtica el proper divendres, 25 de novembre a les 14h.

• Comissió de Cultura / Seccions | Formació ICAB

Jornada de Portes Obertes de Formació ICAB 2024!

T’esperem a la Jornada de Portes Obertes de Formació ICAB, el dijous 18 d’abril de 2024, a partir de les 10h, al Centre de Formació.
  • Escola de Pràctica Jurídica (EPJ) | Alumni EPJ | Formació ICAB

LAST CALL! Postgrau en Pràctica Jurídica de l'ICAB ed. Març 2024. PRESENCIAL / ON-LINE

L'ICAB organitza una nova edició del Postgrau en Pràctica Jurídica, formació idònia per a tothom qui vol iniciar-se en l'exercici de l'advocacia. Ampliem la matrícula fins a l'1 d'abril!
  • Comissió de Cultura / Seccions | Secció de Dret Processal

INSCRIPCIONS OBERTES! Curs de Tècnica Probatòria (2024)

La Secció de Dret Processal de l’Il·lustre Col·legi de l’Advocacia de Barcelona (ICAB), en col·laboració amb l’Associació de Probàtica i Dret Probatori (ADPD) té obertes les inscripcions per a la 6a edició del Curs de Tècnica Probatòria.