Comunicació (Premsa, Web i Món Jurídic) | Notes de Premsa | Titulars

L’Advocacia reclama celeritat i responsabilitat en la resolució del conflicte entre LAJs i el Ministeri de Justícia

El Consejo General de la Abogacía Española (CGAE), en representació dels Col·legis de tot Espanya, considera incomprensible la significativa absència d'avenços en la trobada sostinguda durant la nit passada entre els representants del Ministeri de Justícia i el comitè de vaga dels Lletrats de l'Administració de Justícia (LAJs) que ha transcendit a través dels comunicats fets públics per les dues parts.

Fri Feb 17 14:23:04 CET 2023

Que després de 15 hores de reunió les postures estiguin més allunyades que quan va començar el diàleg és molt preocupant, ja que suposa un pas enrere en la resolució d'un conflicte que perjudica greument el funcionament dels jutjats i tribunals de tot Espanya.

La ciutadania no mereix ni el país es pot permetre els enormes perjudicis que la vaga està generant en paralitzar o endarrerir molt seriosament el funcionament normal del sistema judicial, que tutela i protegeix els seus drets i llibertats. Aquest conflicte, alhora, condiciona seriosament la vida diària d'alguns col·lectius vulnerables, com és el cas de pagaments de pensió d'aliments des de comptes judicials a famílies sense ingressos, entre d'altres. Un Estat democràtic amb la Justícia paralitzada perd un dels pilars fonamentals que el sustenten.

Respectant l'exercici del dret a vaga, els LAJs i el Ministeri han de realitzar tots els esforços possibles per evitar trastorns addicionals a ciutadans i professionals. S'han de complir escrupolosament els serveis mínims, així com evitar compareixences infructuoses, quan les suspensions són previsibles.

Per tot això, el Consejo General de la Abogacía Española fa una crida a la responsabilitat i reclama un calendari urgent de negociació que permeti assolir ja un acord satisfactori a través del diàleg.

• Comissió de Relacions amb l'Administració i la Justícia (CRAJ) | Titulars

La CRAJ informa: Inspecció a la secció territorial de la Fiscalia de Santa Coloma de Gramenet

Us informem que la Fiscalia de la Comunitat Autònoma de Catalunya té previst dur a terme una inspecció sobre la secció territorial de la Fiscalia de Santa Coloma de Gramenet el proper dia 25 d’abril de 2024.
  • Comissió de Relacions amb l'Administració i la Justícia (CRAJ) | Titulars

La CRAJ informa: Nou tràmit de presentació de recursos de reposició

Us informem que l’Agència Tributària de Catalunya ha posat a disposició de la ciutadania un nou tràmit que permet presentar recursos de reposició en contra d’actes de reclamació del pagament d’un deute pendent en via executiva.
  • Notes de Premsa | Titulars

L'ICAB i l'ICAM, per prestacions de jubilació dignes

Un nombre significatiu de professionals de l'advocacia de tot Espanya, després de llargs anys de servei, enfronten una situació d'incertesa respecte a les seves futures pensions, reflectint una problemàtica àmplia de justícia social per a ...