Notes de Premsa | Titulars

Davant la preocupant situació que es viu en els centres penitenciaris de Catalunya, considerem que el millor camí per abordar la defensa dels drets i les necessitats de les persones és mitjançant el diàleg.

Tue Mar 19 07:37:59 CET 2024

Per aquest motiu, l’Il·lustre Col·legi de l’Advocacia de Barcelona (ICAB), en la seva condició de corporació de dret públic, i a través del seu degà, Jesús M. Sánchez, es posa a disposició per dur a terme un procés de mediació i acompanyament en aquest conflicte. I així, fem una crida pública per acollir aquest necessari diàleg entre el Departament de Justícia de la Generalitat de Catalunya i el personal laboral i el cos de funcionaris i funcionàries dels centres penitenciaris.

L'advocacia, entre d'altres funcions, té la responsabilitat de fomentar la pau social i protegir els drets de la ciutadania en tot moment. Per tot l’anterior, considerem que un procés de mediació entre les parts en conflicte ens pot conduir cap a solucions que millorin i enforteixin la nostra societat envers reptes tan rellevants com la seguretat ciutadana i la garantia dels drets laborals.