Notes de Premsa | Titulars | Secció de Dret del Consum

El V Congrés de Consum de l'Advocacia analitza a l'ICAB la nova directiva europea relativa als crèdits de consum i les clàusules limitatives en els contractes d’assegurances

En el marc d’aquest Congrés també s’ha estudiat la protecció del consumidor en la llei d’habitatge i el frau bancari amb la participació d’una vintena de juristes i acadèmics experts en la matèria.

Fri Nov 24 18:31:00 CET 2023

El degà del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona, Jesús M. Sánchez, el degà del Col·legi de l’Advocacia de Madrid i president de  l’Asociación Española de Derecho de Consumo (AEDC), Eugenio Ribón, i les presidentes de la Secció de Dret de Consum de l'ICAB i de  l’ICAM, M. Paz Cano i Iciar Bertolá Navarro, respectivament, han inaugurat el V Congrés de Consum de l’Advocacia, que s'ha celebrat el dijous 23 i el divendres 24 al Palauet Casades, seu de l’advocacia barcelonina.

El degà de l’ICAB, Jesús M. Sánchez, ha donat la benvinguda als assistents i ha afirmat: “Volem que la celebració d’aquest V Congrés de Consum de l’Advocacia, que enguany es realitza a Barcelona, vagi molt més enllà d’un esdeveniment de formació i d’actualització de coneixements jurídics. És el resultat de la magnífica col·laboració, cooperació i treball conjunt entre els dos Col·legis organitzadors i compta amb un magnífic panell de ponents que contribuiran amb les seves exposicions i reflexions a aprofundir en el Dret de Consum”.

Per la seva part, del degà de l’ICAM, Eugenio Ribón, ha destacat durant l’acte inaugural que “aquest Congrés subratlla el compromís conjunt d’ICAB i ICAM cap a l'excel·lència en l'àmbit del Dret de Consum, un sector cada cop més rellevant a la nostra societat. La col·laboració entre els dos Col·legis no només enriqueix l'esdeveniment, sinó que també enforteix el teixit del Dret de Consum a Espanya, fomentant un diàleg constructiu i progressiu entre els diferents actors del sector. Aquesta sinergia és un clar reflex del nostre esforç per mantenir-nos a l'avantguarda de les necessitats i desafiaments que enfronten els consumidors i els professionals del dret actualment. Estem convençuts que aquesta col·laboració redundarà en beneficis tangibles per als professionals del sector i, en darrera instància, per a tota la societat."

El V Congrés de Consum de l’Advocacia (2023) ha comptat amb la participació d’una vintena de juristes i acadèmics que han participat com a ponents d’aquesta edició que s’ha estructurat en tres taules rodones que han servit per tractar la nova directiva (UE) 2023/2025: digitalització i major protecció als usuaris de crèdits al consum; la protecció del consumidor en la llei d’habitatge i el frau bancari.

A més, s'han realitzat cinc tallers pràctics sobre les aerolínies, els fitxers de morosos i la doctrina jurisprudencial i prova; la sentència del TJUE relativa al dany moral, la Intel·ligència Artificial aplicada al Dret de Consum i el mecanisme de la Segona Oportunitat.

La segona part del Congrés s'ha dut a terme divendres, 24 de novembre, i ha finalitzat amb la conferència de cloenda sobre les “clàusules limitatives en els contractes d’assegurances”, impartida per José Luis Seoane Spiegelberg, magistrat de la Sala del Civil del Tribunal Suprem.