Observatori Igualtat | Notes de Premsa

Convocatòria de premsa: L’ICAB aborda en el marc del ‘5th Women Business & Justice European Forum’ els nous paradigmes que comporten la IA i les TIC en l’àmbit de la igualtat

• Carme Artigas, secretària d’Estat de Digitalització i Intel·ligència Artificial del Ministeri d’Afers Econòmics i Transformació Digital; Jesús M. Sánchez, degà de l’advocacia barcelonina i Yvonne Pavía , presidenta de l’Observatori de la plena Igualtat de l’ICAB, inauguraran aquest fòrum
Wed Nov 29 10:24:00 CET 2023

Barcelona, 29 de novembre del 2023. L’Observatori per la Plena Igualtat del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona organitza el 5th Women Business & Justice European Forum (2023) amb el lema “La igualtat i els nous paradigmes”. Es tracta d’un fòrum de debat i reflexió que compta amb la participació de més d’una vintena de ponents, dones i homes, representants del sector jurídic, científic, empresarial, econòmic i social que abordaran aspectes clau per seguir avançant cap a la paritat.

El degà de l’ICAB, Jesús M. Sánchez, la tresorera de l’ICAB i presidenta de l’Observatori per la Plena Igualtat de l’ICAB, Yvonne Pavía, i la secretària d’Estat de Digitalització i Intel·ligència Artificial, Carme Artigas, inauguraran l’acte.

El Congrés, que es realitzarà de 9:30 a 19:30h, s’estructura en cinc taules que serviran per abordar la  Intel·ligència Artificial inclusiva, la innovació i digitalització equitativa; els nous reptes en Comunicació; el  talent jove i quins aspectes s’han de dur a terme per promoure un punt d’inflexió que permeti seguir avançant vers la igualtat.

A més, a les 13:30h es realitzarà una sessió especial per abordar “la intel·ligència artificial, avenços i desafiaments des d'un enfocament de gènere” amb Begoña Lasagabaster Olazábal, directora de la Divisió d'Igualtat de Gènere de la UNESCO.

Per finalitzar aquest esdeveniment es lliurarà el premi Women Business & Justice 2023 a Gloria Poyatos Matas, magistrada de la Sala Social del Tribunal Superior de Justícia de Canàries; a Silvia Giménez-Salinas Colomer, degana emèrita de l'ICAB i copresidenta de l’Observatori del Drets de les Persones del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona i a Michelle Bachelet Jeria, alta comissionada de les Nacions Unides per als Drets Humans (2018-2022), directora executiva d’ONU Dones (2010-2013) i expresidenta de la República de Xile. Recollirà el premi en nom d’aquesta última guardonada Begoña Lasagabaster.

La cloenda de l’acte anirà a càrrec de Susana Ferrer, vicedegana de l'ICAB.

*Els mitjans interessats en seguir aquest acte han de confirmar assistència a comunicacio@icab.cat

Acte: L’ICAB aborda en el marc del ‘5th Women Business & Justice European Forum’ els nous paradigmes que comporten la IA i les TIC en l’àmbit de la igualtat

Dia: Inauguració, 30 de novembre a les 9.30h
Lloc: Col·legi de l’Advocacia de Barcelona (Mallorca 283)