Comunicat ICAB amb motiu del Dia de l'Advocacia Amenaçada (24 de gener de 2024)

La Junta de Govern de l'Il·lustre Col·legi de l'Advocacia de Barcelona (ICAB), mitjançant l'impuls del Departament Internacional ICAB i de l'Observatori dels Drets de les Persones, conjuntament amb la Secció de Dret Internacional Privat i de la Unió Europea, la Comissió de Justícia Penal Internacional i DDHH,  la Comissió de Defensa dels Drets de les Persones i del Lliure Exercici de l'Advocacia i la Comissió de Dones Advocades.

Wed Jan 24 08:00:00 CET 2024

MANIFESTEN

Que avui 24 de gener, Dia de l'Advocacia Amenaçada, és una efemèride per reflexionar sobre els perills que afronten els advocats i advocades a tot el món i moment per reafirmar el nostre compromís amb la defensa del dret de totes les persones a un judici just i a una defensa amb garanties.

L'advocacia és el pilar sobre el qual es fonamenta l'accés a la justícia i el bon funcionament de qualsevol societat democràtica. Són els advocats i les advocades en l'exercici de la seva professió que garanteixen que totes les persones gaudeixin d'una representació legal adequada en els processos judicials. No obstant això, a molts llocs del món, els nostres i les nostres col·legues són objecte d'amenaces, intimidacions i violacions a la seva independència i seguretat personal i integritat professional.

Avui recordem aquells valents advocats i advocades que han perdut la vida o han estat perseguits per exercir la seva tasca en defensa dels drets de les persones. És moment també de retre homenatge a totes i tots aquells que, malgrat les adversitats, continuen lluitant infatigablement per la justícia i la igualtat en zones de conflicte armat i en països de feblesa democràtica.

Tenim present tota l'advocacia que exerceix la seva professió en llocs on s'ha dedicat el Dia de l'Advocacia Amenaçada els darrers anys.

En aquest dia, ens unim a la crida de les associacions jurídiques internacionals perquè governs, institucions i comunitat internacional prenguin mesures concretes per preservar la seguretat i integritat dels advocats i advocades i per crear les condicions necessàries perquè puguin exercir la defensa de manera lliure i segura.

Un cop més, reafirmem el nostre compromís i la nostra solidaritat amb els companys i companyes que posen la seva vida i integritat en risc i donem suport als seus esforços en la defensa dels valors fonamentals de justícia, igualtat i drets humans.

S'ha dedicat el Dia de l'Advocacia Amenaçada a: Iran (2024), Afganistan (2023), Colòmbia (2022) Azerbaidjan (2021), Pakistan (2020), Turquia (2019 & 2012), Egipte (2018), Xina (2017), Hondures (2012), Filipines, País Basc/Espanya (2013) i Iran (2010).

#DayofEndangeredLawyer