Revista Jurídica de Catalunya (RJC) | Formació ICAB | Revista Jurídica de Catalunya | Notes de Premsa | Titulars

CONVOCATÒRIA: La Revista Jurídica de Catalunya analitza la nova llei estatal d'habitatge i la seva aplicació a Catalunya

Serà en el marc d’una jornada que se celebrarà el dijous 26 d'octubre de 2023, de 16.15 a 20h, i el divendres 27 d’octubre, del 9 a 14h, a la seu del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona.

Wed Oct 25 18:00:00 CEST 2023

La Revista Jurídica de Catalunya (RJC) analitzarà  la nova llei estatal d'habitatge i la seva aplicació a Catalunya en el marc de la Jornada “RJC 2023”  que se celebrarà demà dijous, 26 d’octubre, de 16.15 a 20h, i el divendres 27 d’octubre, de 9 a 14h, a la seu de l’advocacia barcelonina. L'acte està organitzat per la RJC, 'Acadèmia de Jurisprudència i Legislació de Catalunya i el Col·legi de l’Advocacia de Barcelona (ICAB).

El degà de l’ICAB, Jesús M. Sánchez, la vicepresidenta de l'Acadèmia de Jurisprudència i Legislació de Catalunya, Ma. Eugènia Alegret, i el director de la Revista Jurídica de Catalunya, Eugeni Gay, inauguraran demà, 26 d’octubre de 2023, a les 16.15h, aquest acte.

La Jornada s’estructurarà en cinc taules rodones que abordaran:

• El dret a l'habitatge en el Dret internacional, el dret de la Unió Europea i la Constitució i l'Estatut d'Autonomia i el seu impacte a Catalunya.
  • Mesures de la nova llei relacionades amb els propietaris i els deutors hipotecaris i la seva relació amb la vigent legislació catalana d'habitatge.
  • Mesures de la nova llei relacionades amb els arrendataris i els consumidors i la seva relació amb la vigent legislació catalana d'habitatge.
  • Problemàtica actual de l’habitatge en el Dret de contractes, família i successions.
  • Dret administratiu, Dret urbanístic i habitatge a la Llei estatal i la seva incidència a Catalunya.

A través d’aquestes taules es tractaran els aspectes civils, processals i penals derivats de l’ocupació d’habitatges, d’acord amb la nova norma estatal.

També, les mesures fiscals de foment del lloguer i de desincentivació de l’habitatge buit, així com els desnonaments i la limitació de preus en zones on el mercat està tensionat i els habitatges protegits. I per finalitzar, la problemàtica de l’habitatge en relació al Dret de contractes (tanteig i retractes) i els aspectes civils i fiscals relacionats amb les herències d’immobles.

Aquesta profunda anàlisi es farà amb la participació de més de 20 ponents experts en la matèria procedents de l’àmbit acadèmic, l’advocacia, la magistratura, el notariat i registradors.

MÉS INFORMACIÓ, PROGRAMA I INSCRIPCIONS