Comissió d'Advocats de Responsabilitat Civil i Assegurances | Notes de Premsa | Titulars

CONVOCATÒRIA: L’ICAB aborda la Responsabilitat Civil en productes, IA i àmbit sanitari, així com la dels centres docents en casos de bullying

A més, es farà una anàlisi del supòsit més important de Responsabilitat Civil de la història de l'Estat espanyol: el Cas Prestige. També es tractarà la RC en la filtració de les dades personals, la responsabilitat patrimonial vinculada a l’aplicació del decret de l’estat d’alarma, el projecte de reforma del barem i altres directives europees que poden afectar aquest àmbit. Serà en el marc del 27è Congrés de Responsabilitat Civil que se celebrarà els dies 15 i 16 de juny de 2023 a la seu del Col·legi de l'Advocacia de Barcelona

Tue Jun 13 12:03:05 CEST 2023

La Comissió d'Advocats de Responsabilitat Civil i Assegurances del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona celebra els propers 15 i 16 de juny el 27è Congrés de Responsabilitat Civil a la seu de l’ICAB (Mallorca, 283).

El diputat de la Junta de Govern responsable de la Comissió de la Comissió d'Advocats de Responsabilitat Civil i Assegurances, Ramón Ángel Casanova, i el president d’aquesta Comissió, Diego Callejón, inauguraran aquest Congrés el proper dijous 15 de juny a les 15:30h.

Aquest esdeveniment s’estructura en deu taules rodones que es realitzaran al llarg de dues jornades i que serviran per abordar:

• La Responsabilitat Civil dels centres docents: bullying, ciberassetjament, maltractament i abusos.
  • La Responsabilitat Civil derivada de la filtració de les dades personals o confidencials.
  • Responsabilitat Civil de productes i Intel·ligència Artificial (IA). Noves directives europees. Canvis i futur de la RC i la culpa.
  • Responsabilitat Civil sanitària. Falta o defecte en el consentiment informat i la responsabilitat per dany desproporcionat.
  • Compatibilitat de la indemnització de dany moral amb el d’autonomia del pacient i/o connexió amb altres danys personals i patrimonials.
  • Una anàlisi al supòsit més important de Responsabilitat Civil de la història de l'Estat espanyol: el Cas Prestige.
  • La Responsabilitat Civil dels administradors de societats mercantils. Accions especials.
  • La responsabilitat patrimonial derivada de l’acte administratiu (el decret de l’Estat d’Alarma tres anys després).
  • Projecte de reforma del barem. Les millores i canvis que arriben.
  • Aplicació del barem fora de l’àmbit motoritzat i dany moral. El que hauria de ser i el que tenim.
  • El tercer perjudicat en les prestacions econòmiques derivades de les indemnitzacions per accidents de trànsit. Ha de permetre's la seva reclamació?

Aquesta anàlisi transversal i exhaustiva es realitzarà amb la participació de més de 20 experts de l’advocacia i de l’àmbit acadèmic especialitzats en Responsabilitat Civil.

El vicepresident de la Comissió d'Advocats de Responsabilitat Civil i Assegurances, Jorge Fuset Domingo, clausurà aquesta nova edició del Congrés el divendres 16 de juny, a les 14:20h.

Podeu consultar el programa detallat a través del següent enllaç