Comunicació (Premsa, Web i Món Jurídic) | Observatori-insolvencia-personal | Notes de Premsa

CONVOCATÒRIA DE PREMSA: Presentació.- Neix l’Aliança, una iniciativa de col·legis professionals i agents socials, per impulsar el mecanisme de la Segona Oportunitat

L’acte de presentació de l’Aliança tindrà lloc el demà dijous, 15 d’abril, a les 10.45h a la seu del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona

Wed Apr 14 15:15:00 CEST 2021

Barcelona, 14 d’abril de 2021. Demà dijous, 15 d’abril, a les 10.45h, tindrà lloc a la seu del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona (ICAB) l’acte de presentació de l’Aliança. Es tracta d’una iniciativa impulsada per Col·legis professionals i agents socials -que pel seu àmbit d’actuació són coneixedores de situacions de sobreendeutament- amb l’objectiu de treballar conjuntament en la divulgació del mecanisme de la Segona oportunitat, incorporar la Segona Oportunitat dins la cultura econòmica i social catalana i donar empara a les accions de coordinació entre els diferents actors.

La degana del Col·legi de l’Advocacia i presidenta del Consell de l’Advocacia Catalana, Mª Eugènia Gay,  i el secretari de la Junta de Govern de l’ICAB, Jesús Sánchez, donaran la benvinguda a l’acte, que serà moderat per Isabel Marqués, membre de la Junta Directiva del Fòrum de Síndics i Síndiques de Catalunya i síndica municipal de Terrassa

A continuació es donarà pas al testimoni d’una persona que ha fet ús del mecanisme de la  Segona oportunitat per tal de mostrar la viabilitat i eficàcia d’aquesta via per resoldre problemes d’endeutament i com això els ha permès «recuperar la vida».

Posteriorment s’explicaran els objectius i les entitats que formen part de l’Aliança, s’exposarà en què consisteix el mecanisme de segona oportunitat, es facilitaran dades relatives al 2019 i 2020  i com a través d’aquest norma, que es va aprovar el juliol de 2015, es podrà ajudar a revertir la situació de sobreendautament que pateixen moltes persones. Ho exposaran Francina Alsina, presidenta de la Taula del Tercer Sector Social de Catalunya; Francesc Roig, president de Càritas Catalunya; Antoni Gómez, president del Col·legi de Censors Jurats de Comptes de Catalunya; Maria Rosa Monreal, presidenta del Col·legi d’Educadores i Educadors Socials de Catalunya; Guillermo Mattioli, degà del Col·legi de Psicologia de Catalunya; Mercè Civit, tresorera del Col·legi Oficial de Treball Social de Catalunya; Jordi Giró, president de la Confederació d’Associacions Veïnals de Catalunya; Antoni Abad, president de CECOT; Jordi Fàbrega, president del Consell General de Cambres de Catalunya; Josep González, president de la Fundació PIMEC; Marco Aparicio, president de l’Observatori DESC i representants del Col·legi d’Economistes de Catalunya i del Col·legi de Periodistes de Catalunya. Clourà l’acte Antoni Cañete, president de PIMEC.

Els mitjans que vulgueu seguir aquest acte haureu d’enviar un correu electrònic indicant, nom, cognoms, mitjà i telefon de contacte a comunicacio@icab.cat

CONVOCATÒRIA DE PREMSA

Acte:

Presentació de l’Aliança per la Segona Oportunitat

Dia:

Dijous, 15 d’abril
10:45h. Fotografia de presentació de L’Aliança (mitjans gràfics)
11h Presentació de L’Aliança (resta mitjans connexió via zoom)

Lloc:

Col·legi de l’Advocacia de Barcelona. Mallorca 283