Comissió Normativa | Comunicació (Premsa, Web i Món Jurídic) | Notes de Premsa

CONVOCATÒRIA DE PREMSA: "L’okupació, una problemàtica que persisteix”: anàlisi a l’ICAB de les conseqüències penals, administratives i civils d’aquesta crisi social

Serà el dijous 19 de gener de 2023, de 9.45h a 20h, a la seu del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona.

Mon Jan 16 07:00:00 CET 2023

Barcelona, 16 de gener del 2023. El Col·legi de l’Advocacia de Barcelona (ICAB) ha organitzat per al dijous 19 de gener de 2023, de 9.45 a 20h, una jornada per analitzar el fenomen de l’Okupació d’immobles al nostre país, una problemàtica que persisteix i que genera preocupació i malestar a la ciutadania davant la falta d’una resposta ràpida i eficient per acabar amb aquesta pràctica.

Inauguració
La jornada serà inaugurada el dia 19 de gener, a les 9.45h, per Jesús M. Sánchez García, degà de l’Il·lustre Col·legi de l’Advocacia de Barcelona; Vicente Pérez Daudí, catedràtic de Dret Processal de la Universitat de Barcelona i codirector de la Jornada i Cristina Vallejo Ros, advocada, coordinadora de Formació de l’ICAB i codirectora de la Jornada.

Atenció a premsa, a les 11.30h
L’objectiu d’aquest acte és contextualitzar l’ocupació il·legal en el marc jurídic actual i també  abordar les conseqüències penals, així com les controvèrsies administratives i civils que pot comportar aquesta pràctica. Es farà una atenció a premsa el dijous 19 de gener, d’11.30h a 12h, amb la participació del degà Jesús M. Sánchez, Cristina Vallejo, i els advocats Jorge Navarro i Vicente Pérez Daudí, per abordar els aspectes més rellevants sobre aquesta problemàtica.

Ponents de referència
La Jornada s’ha estructurat en quatre taules de debat on intervindran professionals de l’àmbit jurídic com catedràtics/ques de Dret constitucional, processal i civil, magistrats/des, fiscals, advocats/des i procuradors/es. També es comptarà amb la participació de l’exconsellera de Justícia de la Generalitat Lourdes Ciuró; l’alcadessa de Sant Adrià del Besós, Filo Cañete Carrillo; el degà emèrit del Col·legi d’Advocats de Mataró,  Julio Naveira Manteiga; la vicedegana de l’Il·lustre Col·legi de Procuradors de Barcelona, Adriana Flores Romeu; el responsable de la Guàrdia Urbana a Barcelona, Pedro Velázquez Moreno; i el director de l’Àrea Jurídica de COAPI-BCN i AIC, Carles Sala Roca, entre d’altres personalitats.

Podeu consultar el programa detallat a través del següent enllaç.

Cloenda
La cloenda de la jornada està prevista per a les 19:30h i comptarà amb la participació de Jesús M. Sánchez García, degà de l’ICAB, Vicente Pérez Daudí, catedràtic de Dret Processal de la UB; Cristina Vallejo Ros, advocada i coordinadora de Formació de l’ICAB i codirectora de la Jornada i Jorge Navarro Massip, advocat i membre de la Comissió de Normativa de l’ICAB.

* Es prega confirmació d’assistència de PREMSA indicant nom i mitjà a comunicacio@icab.cat

CONVOCATÒRIA DE PREMSA:

Acte:

“L’okupació, una problemàtica que persisteix”: anàlisi a l’ICAB de les conseqüències penals, administratives i civils d’aquesta crisi social

Dia:

Dijous, 19 de gener, de 9.45h a 20h. Atenció a premsa a les 11.30h.

Lloc:

Col·legi de l’Advocacia de Barcelona - Acte presencial (Mallorca, 283)