Comunicació (Premsa, Web i Món Jurídic) | Associació Intercol·legial | Notes de Premsa

CONVOCATÒRIA DE PREMSA LA INTERCOL·LEGIAL: La Intercol·legial presenta l’informe “Els i les professionals i la seva contribució a l’economia catalana 2018-2021”

Serà el proper 21 de març, a les 10 h, a la seu del Col·legi d’Economistes de Catalunya

Thu Mar 16 10:03:27 CET 2023
  • L’informe neix sota l’impuls del Centre d’Anàlisi Econòmica Intercol·legial, presidit pel Col·legi d’Economistes, i posa de relleu que a partir de la crisi financera (2008) els serveis aporten el 75% de la mà d’obra del país i que l’ocupació dels professionals ha passat de significar el 17% dels llocs de treball (2002) al 28,4% (2021).

• L’informe mostra la situació de la dona professional i destaca el predomini femení de l’ocupació en aquest col·lectiu; més del 56% (2021). Es tracta d’un tret diferencial important amb la resta del mercat laboral on el pes dels homes és molt superior, tot i que l’estudi explicita la bretxa salarial, també en l’àmbit professional.

L’Associació Intercol·legial de Col·legis Professionals de Catalunya - que representa més de 100 col∙legis professionals amb més de 250.000 col∙legiats/des de tots els àmbits professionals – presentarà l’Informe “Els i les professionals i la seva contribució a l’economia catalana 2018-2021”. L’acte tindrà lloc el proper 21 de març, a les 10 h, a la seu del Col·legi d’Economistes de Catalunya (CEC). Hi intervindran: el degà del Col·legi d’Economistes de Catalunya, Carles Puig de Travy; el president de l’Associació Intercol·legial de Col·legis Professionals de Catalunya i degà de l’Il·lustre Col·legi de l’Advocacia de Barcelona, Jesús M. Sánchez; i els dos autors de l’Informe, els economistes Josep Oliver i Alonso i Xavier Segura i Porta.

La realització de l’Informe “Els i les professionals i la seva contribució a l’economia catalana 2018-2021” és fruit de l’impuls del Centre d’Anàlisi Econòmica Intercol·legial, que presideix el Col·legi d’Economistes de Catalunya.

Entre d’altres qüestions que s’exposaran en detall en l’acte, l’informe conclou que a partir de la crisi financera (2008) els serveis aporten el 75% de la mà d’obra del país i que l’ocupació dels professionals ha passat del 17% dels llocs de treball (2002) al 28,4% (2021). També es destaca el predomini femení de l’ocupació professional, arribant a ser el 56% al 2021. Es tracta d’un tret diferencial important amb la resta del mercat laboral on el pes dels homes és molt superior. Tanmateix, l’Informe posa de relleu l’existència de la bretxa salarial entre homes i dones, també en l’àmbit professional. A més, l’estudi explicita les variables de les funcions de salaris i mostra que els professionals ocupats cobren una mitja de 43.000 euros/any (any 2021), xifra superior al salari mitjà de la resta d’ocupats en el mateix període. En l’acte, també s’explicarà perquè, significant el 28% de l’ocupació a Catalunya, els professionals que exerceixen arran de disposar d’un títol universitari obtenen el 40% de les remuneracions salarials.

Hi haurà un torn de preguntes i conclusions presentat per Núria de José, periodista i vicedegana del Col·legi de Periodistes de Catalunya, qui conduirà l’acte.

Cal confirmar assistència a la presentació de l’Informe enviant un correu electrònic a intercat@icab.cat

CONVOCATÒRIA DE PREMSA

Presentació de l’informe “Els i les professionals
i la seva contribució a l’economia catalana 2018-2021”

Dia i hora: Dimarts, 21 de març, a les 10h.

Lloc: Col·legi d’Economistes de Catalunya (Pl. Gal·la Placídia, 32, Barcelona)

Què és l’Associació Intercol∙legial

L’Associació Intercol∙legial, que representa més de 100 col·legis professionals amb més de 250.000 col·legiats/des de tots els àmbits professionals, va néixer amb la voluntat de reforçar la projecció social dels col·legis professionals, impulsar iniciatives d’interès comú, actuar com a interlocutora amb les Administracions i estudiar qüestions que afecten el col·lectiu, independentment del sector al qual pertanyin. La Intercol·legial va ser constituïda el 28 d’abril del 2011.